Avatar uživatele
Mill

Jak postupovat při reklamaci karoserie nového auta?

Zakoupil jsem jako vlastník firmy nový automobil na leasing a po roce, kdy jsem firmu prodal jsem si převedl automobil na sebe jako soukromou osobu. Záruka na karoserii je 12 let. Po čtyřech letech se projevila vada karoserie a to rez zadních blatníků.Reklamace byla prodejcem uznána a oprava provedena. Po dalších čtyřech letech se stejná závada na stejných místech opakovala
a opět byla prodejcem uznána a opravena. Oprava však musela být provedena ve větším rozsahu a vyměněna část blaníku.Je to poměrně velký zásah do karoserie vozidla,které je jinak ve výborném stavu, celou dobu osmi let garažovaném a ujeto 75000km.Prosím, byla hodnota automobilu touto opravou snížena a mohu uplatňovat náhradu škody u autorizovaného servisu, který první reklamovanou závadu neodstranil podle pokynů výrobce a proto se vada opakovala ve větším rozsahu? Velmi děkuji za radu!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4655 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Obávám se, že by to bylo zdlouhavé a s náklady, které by převýšily případný nejistý efekt.
12letá záruka je spíše marketingový tah, než garance reálné životnosti (leda že by materiál byl nerez, hliník, kevralová vlákna apod.).
Po 8 letech by se obtížně zajišťoval posudek znalce, který by soud nepochybně vyžadoval.
A v neposlední řadě by onen 1. servis úspěšně uplatnil námitku, že zásahem do integrity karosérie se snižuje původní životnost originálu z výrobní linky a že svůj závazek splnili bezplatnou opravou.
Případné snížení tržní hodnoty by se příliš nelišilo od běžné amortizace odpovídající stáří vozidla, kdy ji ovlivňuje více faktorů. Většina autobazarů má velký převis nabídky, což má za následek výrazné výkyvy v prodejnosti.
Takže resumé – fůra starostí s pochybným výsledkem.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek