Na serveru akukro jsem prodával snowbordové prkno,kupující si ho zakoupila, vše proběhlo v pořádku.Asi po 10 dnech psala, že je prkno poškozené a že chce slevu, na to jsem nepřistoupil, protože prkno bylo v pořádku, tak mne paní atakovala, že jsem zloděj a lhář, že jsem ji poslal poškozené prkno.Napřed psala, že prkno bylo zabalené tak dobře, že se nemohlo poškodit na poště, teď mi zase píše, že prkno nebylo zabaleno dostatečně a chce odstoupit od smlouvy.Na to jsem ji napsal, že na to má právo, ale že požaduji kompenzaci za ušlý zisk( o koupi prkna jsem měl další zájemce)a samozřejmě za zničení prkna, které nebylo poškozeno z mé strany.Atakuje mne, že má svědky, fotografie a že si udělá znalecký posudek.Jak prosím postupovat v tomto případě,samozřejmě bych ji peníze vrátil, ale prkno je zničené a už jej neprodám a můžu jej vyhodit.Děkuji za odpověď Mgr Roháček František
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4875 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ná váš případ lze uplatnit ustanovení § 597/1 občanského zákoníku (viz zdroj).
Kupující však svá tvrzení o dodatečně zjištěné vadě musí prokázat, důkazní břemeno je na její straně.
Svědectví by mohl podat jedině přepravce, který zboží kupující předával. Rovněž k tomuto přepravci mohla kupující směřovat eventuální reklamaci na případné poškození zboží při přepravě.
Takže buďte klidný jako želva a užívejte si peněz, které vám kupující uhradila.
Pokud máte morální či jiné důvody, které vás vedou k myšlence, že byste kupující mohl nějak zmiňovanou škodu kompenzovat, a to i přesto, že ona nebude mít žádné hodnověrné důkazy, které by vedly k vaší odpovědnosti za vadu zboží, tak ji sdělte, že i přes absenci hodnověrných důkazů o vaší odpovědnosti jste připraven ji poskytnout určitou slevu, kterou budete považovat z vaší strany za přiměřenou.
Pokud to odmítne, tak ji s klidem nasněrujte na soudní žalobu.
Zdroj: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx
0
před 4874 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek