Avatar uživatele
sardinka

Jak oříznout v gimpu obrázek do elipsy?

Jsem začátečník v pracování s gimpem a chtěla bych oříznout obrázek. Problém je v tom, že mě to stále ořezává do obdélníku či čtverce. I když si dám do výběru elipsu a potom ořezat podle výběru, zase mě to ořízne do čtverce. Jak to mám udělat?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? dedeg, barnajka před 4027 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Braník

tady máš pár návodů,tak si to prohlédni
http://www.you­tube.com/resul­ts?search_que­ry=gimp+tutori­al+%C4%8Desky&oq=gim­p+tutorial+%C4%8Des­ky&gs_l=youtu­be.12...3703.16130­.0.17950.19.11­.0.6.6.0.340.2077­.1j6j3j1.11.0­...0.0...1ac.1­.Qznkh0MqE88

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
barnajka

Nemám teď Gimp po ruce, tak si to nemůžu otestovat na vlastní ruce a kdyžtak zapřemýšlet, kde by mohl být zakopaný pes,… No ale z hlavy mě napadá třeba tenhle rychlý postup, co určitě fungovat bude:
otevři si požadovanou fotku (obrázek) a nástrojem elipsa vyber oblast, kterou chceš vyříznout.

A teď máš dvě možnosti:

  1. výběr zkopíruj (CTRL+C) a vlož do novýho souboru s nastavenou průhledností (Soubor=>Nový=>Bu­diž=>Vrstva=>Průh­lednost=>Barva do alfy=>Budiž)…tímto sis právě vyrobila nový obrázek, který má místo klasicky bílýho pozadí, pozadí průhledný. Teď jen pomocí zkratky CTRL+V vlož zkopírovanou elipsu a měla bys to tam mít. Pokud ti vadí zbytečně velký průhledný okraje okolo, dej Obrázek=>Auto­maticky oříznout obrázek.

a nebo možnost

  1. po vybrání elipsy dej Vybrat=>Invertovat (tím vybereš „přečnívající“ okraje). Teď jdi na Vrstva⇒ Průhlednost⇒ Přidat alfa kanál. Klikni na nástroj Guma a tou už jen přebytečný okraje vygumuj (+příp. zase můžeš Automaticky oříznout obrázek).

Hotovo!