Bronzový

Jak opravit prasklou mosaznou nádobu?

Mám pravděpodobně mosaznou nádobu spojenou ze dvou dílů (vrchní a spodní). Ve spoji se objevila prasklina (asi nějaké pnutí) široká 1 mm a dlouhá 1 cm. Do nádoby se lije voda, proto musí být oprava vodotěsná a nesmí do vody uvolňovat žádné další škodliviny.
Jaký konkrétní prostředek/postup opravy zvolit? Pro laika bez zvláštního vybavení (např. sváření) z věcí, co se dají běžně sehnat za rozumné peníze.

PS: Ono najít zručného zámečníka/klempíře není nic snadného. Už několikrát jsem hledal odborníky z podobných profesí a vždycky jsem byl s kvalitou velmi nespokojen. Pájku mám doma jen klasickou tu domácí na cín. Různých silikonů a tmelů doma taky mám, ale doufal jsem v něco ne univerzálního, ale fakt speciálního ... a v menším balení, aby mi to tu zas nezůstalo :-D

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Svaření (přesněji tvrdé pájení) by bylo nejlepší - a udělá to každý zručný strojní zámečník.
V domácích podmínkách použij PU tmel (silikon ne, je ´acetátový´, např. http://www.denbraven.cz/… ).
Pokud máš neacetátový tmel s dobrou přilnavostí na kov doma, klidně použij ten.
;-)

Další odpovědi:

Stříbrný

mosaz se velmi dobře letuje nízkotavitelnou Sn-Pb pájkou pokud ovšem nádoba není tlaková
musí to bejt klempířská elektro páječka s topným tělesem a příkonem cca 300-400W trafopájka pro R-TV opravy je pro ten účel slabá

Zlatý

Zajdi za klempířem.

EPOXY LIQUID STEEL,
EPOXY PLASTIC STEEL 83A. výrobce píše, že to drží i na mědi

Bronzový

To sám nedáš, ale každý šikovný topenář nebo klempíř ti to spájí.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Volný čas a hobby

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 867
Zlatý quentos 859
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 472
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373