Avatar uživatele
elvan

Jak na složenky a převod bytu?

Zdědili jsme po příbuzných byt v Praze, ale jako rodina bydlíme v jiném kraji, jsem tam přes týden jen já, studuji. Byt oficiálně zdědila babička, přepsala ho na mámu. Byt však ještě není převedený, složenky chodí na zesnulého příbuzného. Snažím se to platit, ale nemám přehled, potřebovala bych to všechno převést na sebe a zřídit inkaso, ale nemohu, není převedený ani byt, ani energie, máma mi ale říká, že nemá čas někde běhat a ať platím ty složenky. Problém je, že nám na družstvu vyměnili schránky a nadepsali je mým jménem, takže složenky nechodily (trvalo nějakou dobu, než jsem si toho všimla, protože o zkouškovém jezdím jen někdy). Co s tím mohu dělat a jak to mohu zařídit? Díky za rady všem!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Michal Kole, hanulka11, fablen před 4320 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

V první řadě bude nutno udělat pořádek se složenkami: vytáhněte si všechno, za co jste platila na jméno původního majitele. Obtelefonujte poskytovatele služeb a energií a požádejte je o informaci o placení (o tom, zda někde nemáte nedoplatek). Vysvětlete jim, jak to nyní s bytem je. Ono jich zase nebude tak moc.
Vím, že u plynáren s přepisem problém nebyl, elektrárna chtěla nejdříve podklady (dědickou, kupní smlouvu, rozsudek soudu a předvedení na KN a podobně). Problém byl i s vodou. Záleží ale, jak vstřícné pracovníky máte v dodavatelských organizacích regionu, kde bydlíte.
Pokud má byt patřit Vám, tak by se maminka neměla bránit jeho převodu. Pokud není dořešen převod na její jméno a chce ona zůstat jeho majitelkou, měla by sama dbát na to, aby se vše co nejdříve dořešilo. Zjistěte si jak to vypadá s převodem na katastru nemovitostí a podle toho postupujte dále.