Avatar uživatele
Registrovaný

Jak mám postupovat při reklamaci třetí stejné závady na telefonu?

Dobrý den,mám dotaz. Byl jsem již třikrát reklamovat telefon s tím,že nenabíjí.Poprvé mi dělali něco se základní deskou,podruhé touch panel a potřetí opět základní deska. Mám právo na odstoupení od smlouvy,když mi všechny tři reklamace uznali? Nebo se to bere tak,že pokaždé opravovali něco jiného a nejedná se tedy o třetí stejnou závadu? Tohle mi napsali mailem z prodejny. Ale myslím si,že závada byla nenabíjení telefonu a ta byla třikrát,takže mám právo odstoupit od smlouvy.Zapomněl jsem napsat,že jsem tel. kupoval v únoru 2014.Děkuji za odpověď

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Obecně platí a soudy to uznávají / zákon to ale nezná/ tři stejné závady nebo čtyři různé. Takže ještě jednou, ale můžete již nyní navrhnout, že vzhledem k častým závadám by bylo lepší jiný výrobek nebo odstoupit od smlouvy. Mohu poslat písemný návrh /jmhad@ seznam.cz/

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Pokud od koupě ještě neuplynulo 6 měsíců, stačí na odstoupení od kupní smlouvy 1. závada - má se zato, že vadu zboží vykazovalo již při koupi...
;-)
Takže - je-li to méně, než 6 měsíců, rovnou při předání telefonu k reklamaci prodejci sděl, že chceš odstoupit od smlouvy.
pokud je to déle, pak viz Jmhad...
______________________________ ___
OK, takže je to cca 18 měsíců...
;-)
Při předávání mobilu k reklamaci trvej na tom, že jde o třetí touž závadu (nedobíjí - jakým způsobem to servis řeší, tě nemusí zajímat) a tudíž, pokud ti bude reklamace uznána, chceš ji řešit odstoupením od smlouvy.


Avatar uživatele
Zlatý

pokud ma tel. opakovanou zavadu/tzn ze staci 2 krat,tak chtej vraceni penez v plne vysi nebo vymenu zbozi za nove bezvadne.Jestli nenabiji,tak je jedno cim to je,proste nenabiji=vic te jako zakaznika zajimat nemusi a nikde se nepise o 3 stejnych zavadach´pise se opakovana zavada.Pokud se jakakoliv zavada objevila do pul roku od koupi,tak rovnou odstup od smlouvy=at ti vratej penize nebo daji novy vyrobek...


Avatar uživatele
Pokročilý

Nevím, kde někteří zde vzali tvrzení, že při závadě do půl roku je možné odstoupit od smlouvy a chtít zpět peníze. To platí jen v EU,ale ne u nás. Občanský zákoník pouze říká, že pokud se závada projevila do 6 měsíců, pak se předpokládá, že závada byla v době prodeje a to jen pro onen úkon, že reklamace musí být přijata.. Po této době je nutné prokazovat ,že v době prodeje bylo zboží vadné a prodejce vůbec nemusí reklamaci přijmout. On může ihned reklamaci zamítnout a zákazníkovi nezbývá nic jiného,než pomocí soudního znalce prokazovat,že výrobek byl vadný. Sami autoří zákona i vrcholové sdružení advokátů zabývající se obchodním a občanským právem / tzv KANCL/ vychází ze zažité soudní praxe u nás a vykládají možnost odstoupení od smlouvy tak, jak napsal jmhad,tedy 3 x stejná závada nebo 4 x různá. Tohle také ví a v praxi používají všichni /většina/ obchodníci a také v tomto smyslu odpověděli tazateli - šlo o 3 různé závady, nárok na odstoupení od smlouvy není. Každý pochopitelně může žádat odstoupení od smlouvy hned,ale jen žádat, bez právního podkladu. Může i podat návrh u soudu, ovšem zbytečně,protože praxe je taková,jak je výše psáno. Praxe doporučuje, aby již při druhé závadě byla navržena ze strany zákazníka výměna zboží s ohledem na možné další náklady na obou stranách nebo byla navržena sleva.Ale zase jen navržena. Obchodník na to nemusí vůbec reagovat a může se řídit onou zažitou praxi u nás. Opakuji, že v některých zemích EU je závada do půl roku uznána a buď je zboží vyměněno nebo je kupní smlouva zrušena. Ovšem Brusel tohle ještě plošně nenařídil. Tolik právo a ne domněnky.


Avatar uživatele
Stříbrný

je to k vzteku dát velký prachy za podobný aušus ale máte plné právo na odstoupení od smlouvy a vrácení platby v plné výši, nepíšete kdy zakoupen sice, stačí pohrozit ČOI, recenzí na Heurece a právníkem, oni vyměknou a stáhnou vocas, ještě se omluví

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

ratava

sice je otázka už 21 dní stará, ale:

§ 616 Shoda s kupní smlouvou
3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

Odpovědnost za vady prodané věci
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

v tom případě má pravdu jmhad a nakobyl...

níže odkaz o podobných problémech včetně odpovědi (dTest):

http://www.vasestiznosti.cz/…

myslím, že vám dá dostatečnou odpověď, jak postupovat... jestli jste do teď nebyl úspěšný...

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

Nakobyl ...ano,plati to i u nas. Vec druha- kde je napsano 3 stejne zavady ? Pise se o opakovane zavade,coz je i po druhe zavade.Mimoto to,ze tel nenabiji je porad jedna zavada a je jedno ze je to z toho nebo toho duvodu......

Avatar uživatele
Registrovaný

Richi

Takže ještě jednou: chápu to dobře,že závada je nenabíjení telefonu a je mi úplně jedno co tam opravovali? To by mohli jednou opravit základní desku,podruhé nabíječku,potom vyměnit baterii atd.Šel jsem tam s tím,že mi nenabíjí telefon. Závady byly vždy odstraněny,tudíž reklamace uznána a mám právo na vrácení peněz protože je tel ještě asi půl roku v záruce.

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

jasneze. Kdyby to bylo do prvniho pul roku od zakoupeni,tak staci jedna jedina zavada=tzn. okamzita vymena vyrobku za bezvadny nebo vraceni penez v plne vysi.Pokud je to mezi prvnim pul rokem a 2 lety,tak opakovana stejna zavada = to same.Telefon nenabiji= tebe nemusi zajimat proc,proste nenabiji..

 

Zajímavé otázky v kategorii Elektronika

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Elektronika

Zlatý mosoj 870
Zlatý Bedy 675
Zlatý gecco 427
Zlatý www 412
Zlatý Hlada 393
Zlatý beer 298
Zlatý Michal Kole 292
Zlatý ge0rge 287
Zlatý led 249
Stříbrný cochee 226

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.