Avatar uživatele
Brytass

Jak je to s daněmi při dvou brigádách zároveň?

Zdravim,

zajímalo by mě, jak je to s daněmi, pokud jsem student a budu mít 2 brigády zároveň. Momentálně mám pouze jednu brigádu, ale o prázdninách bych chtěl jít na krátkodobou (max. měsíc) druhou bigádu. Nyní roznáším letáky a šéf mi při sepisování smlouvy říkal, že jako studentovi se mi to nezdaňuje, ale žádné prohlášení jsem s ním o tom nesepisoval. Pokud tedy půjdu o prázdninách např. na 14 dní na druhou brigádu, tak příjem z druhé brigády se mi zdaní? U 1. brigády se jedná o DOHODU O PROVEDENÍ PRÁCE.

Předem díky za odpověď.

Zajímavá 0 před 3222 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Neexistuje, že se nezdaňuje. Buď jsi podepsal prohlášení a uplatňuješ slevu jak na poplatníka, tak na studenta nebo nepodepsal a neuplatňuješ slevu. Nic jiného není.
Správně jsi uvedl, že se jedná o DPP, protože brigáda neexistuje.
Prohlášení můžeš podepsat na část období – ale vždy na celý měsíc u jednoho zaměstnavatele a pak zase u druhého. Tam, kde je to výhodnější.
Je blbost brát za letáky třeba 1000 Kč hrubého, prohlášení podepsat a nedanit, takže čistého 1000Kč a u druhého brát třeba 4000 a nepodepsat a danit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Nesouhlasím s Raibekem:
Podle mne je nesmysl odvádět daň, kterou bych platit nemusela.

Doporučuji podepsat porohlášení u DPP, protože by se z ní jinak odvedla srážková daň, která už by se Vám nemusela vrátit. Podepíšete-li zde prohlášení, odvede se
i z DPP daň zálohová.

Bude-li další zaměstnání na DPČ nebo s pracovní smlouvou,
bude se z něj odvádět zálohová daň.

Po skončení roku budete muset podat daňové přiznání,
v němž si uplatníte obě slevy (na poplatníka i na studenta).

———
Šéf pravděpodobně mínil slevu na poplatníka,
která pokryje daň, takže v důsledku žádnou daň platit nebudete.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání