Avatar uživatele
Pokročilý

Jak je to s balíčkem na dobírku?

Kamarádka po miminku prodává oblečky za pár korun, maminky ji prosí, aby jim to zaslala dobírkou, tzn., že k ceně připočítává dobírkovou platbu, která činní cca od 100,0 a výš korun, dle váhy a rozměrů. Jenže teď se jí stalo, že dvě maminky si objednaly balíček za 300,0 Kč + dobírka, ale balíčky si nechtějí vyzvednout s tím, že je to drahé a pořád se na něco vymlouvají a balíčky se jí vrátily zpět. Dobírková částka, kterou uhradila ji však už nikdo nezaplatí (činí jednou asi 135,0 a jednou 105,0 Kč) má právo nebo nárok od těchto maminek chtít tuto částku nějak zaplatit? Vím, jsou to zanedbané částky, ale pro ni je to docela dost peněz, má nějaou šanci tyto částky získat zpět??? děkuji
Doplňuji:
Zažila jsem tady přímo ve vchodě, jedna paní si objednala od Avonu zboží cca 650,0 Kč a nezaplatila fakturu, dlouho se nic nedělo a asi po dvou letech ji začaly chodit dopisy na které neraagovala a pak rovnou přijel exekutor s policií a skoro vše ji odvezli. Celková částka dluhu se jí prý vyšplhala asi na 17000,0 Kč, pak ji půjčili rodiče a jeli si pro věci někam až do Prahy.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Právo má snad jen morální, pokud odběratele předem upozornila, že bude započítávat poštovné. Peníze ale od nikoho nedostane a nemá vlastně ani žádný právní podklad na základě kterého by je mohla žádat.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Každá stokoruna dobrá, neberu to jako zanedbatelnou částku, ještě k tomu pro maminku na MD. Píšete, že maminky jí prosily, aby jim to zaslala dobírkou. A pak je to pro ně drahé?? Tak vyřiďte kamarádce, ať na tohle prošení nedá a prostě si nechá zaslat platbu předem na účet a teprve pak balíčky posílá ;)


Avatar uživatele
Zlatý

lepší než na dobírku je obyč. balík a platba převodem na účet. Teprve když dotyčná převede peníze na účet ,paní ji odešle balíček samozřejmě si již v ceně započítá poštovné a pak se toto nemůže stát, že by si balíček někdo nevyzvedl.
Zkuste jí to poradit


Avatar uživatele
Zlatý

Z právního hlediska se jedná o uzavřenou kupní smlouvu, a ten, kdo ji svévolně zmařil má povinnost nahradit druhé straně vzniklé škody.

Ale to je jen teorie, v praxi se vymáhání takových částek nevyplatí. E-shopům se takhle vrací prý kolem 10% zásilek, oni s těmahle ztrátama počítají a mají je započtené do režie. Doporučuju postupovat stejně.
Doplňuji:
Tak něco jiného je převzít zboží a nezaplatit a něco jiného je nepřevzít a nezaplatit.

Dá se říct, že do okamžiku převzetí zboží nese rizika prodávající - když se to třeba cestou poškodí, tak je to taky riziko prodejce (který to pak eventuálně musí řešit s dopravcem).


Avatar uživatele
Stříbrný

dobírka je zajíc v pytli, jako odběratel (adresát) nemáte jistotu že zboží v balíku je pravé a kvalitní, byly případy že přišla v balíku cihla ze cenu videorekordéru. těžko se pak něco prokazuje...


Avatar uživatele
Zlatý

právo má, spíš morální, jak pravil drap.

a soudit se kvůli pár stokorunám?

oblečky ať odloží, ještě se někomu v rodině určitě hodí.


Avatar uživatele
Stříbrný

Bývají ve školách burzy oblečení tak to zkusit tam jinak po dohodě platba předem na účet.Nebo přez nějaký bazar nebo sekáč.Jde se domluvt s kamarádkama a udělat burzu v kočárkárně.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1815
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 669
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 454
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 391
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.