Avatar uživatele
Pokročilý

Jak je možné že se někomu zasekne plyn při 180km/h a nezastaví vůz? To nejde vypnout klíček, vyřadit, či nevím co ještě?

http://www.novinky.cz/…

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

poslední odstavec a moje otázka...
kde je pravda..... vyřadit, sešlápnou spojku...
ale závěr, nevěřím totuto článku..

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Pokud je to nějaké "inteligentní" auto s automatickou převodovkou, může být pokus o "přeřazení" podmíněn sundáním nohy z plynu, a vypnutí zapalování třeba zařazením parkovací brzdy, kdo ví. Pak stačí prasklá nějaká vratná pružina od plynové klapky a průser je na světě. Situaci si dokážu představit. Nemám rád chytrá auta...


Avatar uživatele
Stříbrný

Mě se (před 30léty) zasekl plyn u F 125 Polski ve vysokých otáčkách na křižovatce, když jsem z čerstva vyrazil do mezery v koloně. Úlek, spojka, vypnutí zapalování, zastavení, setření potu a řešení co se stalo. Spousta čumilů, bylo to po šichtě v nejfrekventovanější části Kladna. Takže dneska bych tu svojí feldu snadno znehybněl. Ovšem v Americe a Rusku je možné i to nemožné. Jenže na rozdíl od rusa by američan do auta s ručním řazením nejen nevlez ale ani by ho nerozjel.
Tam nemají ani v autoškole auta s ručním řazením, protože prodej aut s mechanickou převodovkou je zcela zanedbatelný.
A u moderních (jak píše -radce- inteligentních) s automatikou a elektronikou silně prošpikových aut, obzvlášť určených pro severoamerický trh, tam bych asi: nevím, nevím. Jó třetí tisíciletí, to musí být někde znát.


Avatar uživatele
Stříbrný

já také nevěřím tomu řidiči, že to tak bylo. Nejde oddělat spojku a převodovku současně. Když se pokazí plynový pedál (o tom jsem také zatím neslyšela a to jezdím 30 let), řadila bych stále na nižší a nižší stupeň a pak nakonec použila ruční brzdu


Avatar uživatele
Stříbrný

prej to byl 16 letej řidič a jestli měl auto s automatem,což je v usa běžné tak ani sešlápnout spojku nelze.Jedině vypnout zapalování ale to by se mu taky mohl zablokovat volant. Spíš bych to viděl na pomalé brždění,jestli se mu podaří zastavit nebo zabrdit tak maximálně bude pálit gumy. Pokud by dokázal hodně zpomalit mohl by auto v malé rychlosti někam zapíchnout nebo zapřít (třeba o strom) pak by auto nemohlo nikam jet jen by hrabalo.


Avatar uživatele
Pokročilý

Jak tady bylo zmíňeno, je možné, že při sešláplém plynu nejde prostě s automatem hnout....navíc není vyloučena ani pojistka, že při sešláplém plynu nejde vypnout motor... Ani by mě to nepřekvapilo, někdo by omylem vypl při jízdě motor, a jak je v Americe moderní, ihned by někdo žaloval výrobce aut, že jde za jízdy vypnout motor.

Pokud jsou tam takové pojistky, pak stačí jeden zaseknutý plynový pedál, a problém je na světě. Nejlepší varianta by nejspíš byla (pokud to je u konkrétního modelu možné) vyházet pojistky z pojistkové skříně, v nejhorším případě auto zbrzdit bokem o svodidla.

Ale nikdo opravdu neví, jak to doopravdy bylo a co je na tom pravdy :-)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.