Avatar uživatele
Registrovaný

Jak dobře odlít cínové figurky?

Máme kovovou formu na cínové figurky - na vojáčky a indiány. Zkoušíme vylévat cínem, ale nedaří se nám dlouhé části figurek - u klečícího vojáka zvednutá hlaveň pušky, u indiána oštěp v jedné ruce a sekyrku v druhé ruce nad hlavou. Také stojánky se ne vždy vyplní. Má někdo zkušenosti? Forma je originál, včetně odfuků, 2 poloviny, které se spojí k sobě. Děkuji

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Vyzkousela jste nahrat pred litim cinu i formy ?...taky to muze delat i samotny cin takze... by to chtelo cisty cin ....
jo a jeste mrknete tady snad vam to pomuze D: http://www.chaotit.cz/…


Avatar uživatele
Registrovaný

Je hlavně kvalitou cínu. Normální směs z obchodu se taví při cca 300°C, ta špatně zatéká do detailů. Někdy pomůže vymazat formu grafitem nebo mastkem, formu nahřát, ale hlavně je potřeba sehnat kvalitní cín. Ideální je poměr 54% olovo, 11% cín a 35% Bismut. Ta teče už při 140°C a odlévá se velmi dobře. Je rovněž potřeba kontrolovat odvzdušňovací kanálky, hlavně u tenkých částí.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Volný čas a hobby

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 867
Zlatý quentos 859
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 472
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373
Zlatý panenka 367

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.