Avatar uživatele
Tisbo

Jak danit příjem?

Ahoj, před několika měsíci jsem si spojil brigády při škole se zábavou a začal na internetu stramovat hraní počítačových her. V pozitivním slova smyslu se toto streamování vymknulo kontrole a z přivýdělku pár set měsíčně se stal plnohodnotný příjem.
Pár lidí mi říkalo, že bych měl tento příjem danit. Bohužel nemám ani nejmenší tušení, jak se takové daně odvádí a co pro to musím udělat. Budu za sebe platit sociální a zdravotní i když ještě studuji?
Několik lidí ale bylo názoru, že to mám nechat být, zbytečně se s tím nezatěžovat a že si toho nikdo ani nevšimne. Co by mi hrozilo v tomto případě? Jak by někdo mohl přijít na to, že neodvádím daně? Ptám se jen ze zajímavosti, každopádně je odvádět chci, protože myslím na budoucnost a až budu chtít třeba hypotéku, tak mi takové doložení příjmů hodně pomůže.
Mockrát vám děkuji za odpovědi.

Zajímavá 0 před 2631 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Rozhodující je, jestli máš výdělek vyšší nebo nižší, než 30 000 za rok a jestli jde o podnikatelský nebo příležitostný příjem.
Příležitostný příjem do 30 000 za rok se dle §10/3 nedaní.
Další je v odkazu.

Zdroj: http://www.ipod­nikatel.cz/Za­hajeni-podnikani/pri­lezitostne-prijmy-vs-podnikani.html

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Já sice něco vím o danění, zdravotním i sociálním pojištění, ale vůbec
nic nevím o streamování počítačových her a sdílení v internetu.
Netuším, jestli k tomu potřebujete živnostenské oprávnění (např. umělci
a některé další vykonávají SVČ legálně bez živnostenského oprávnění),…

Nemohl byste se poradit s některým Youtuberem nebo
někým podobným? I ti podle mne musí příjmy nějak danit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tisbo