Avatar uživatele
Tisbo

Jak danit příjem?

Ahoj, před několika měsíci jsem si spojil brigády při škole se zábavou a začal na internetu stramovat hraní počítačových her. V pozitivním slova smyslu se toto streamování vymknulo kontrole a z přivýdělku pár set měsíčně se stal plnohodnotný příjem.
Pár lidí mi říkalo, že bych měl tento příjem danit. Bohužel nemám ani nejmenší tušení, jak se takové daně odvádí a co pro to musím udělat. Budu za sebe platit sociální a zdravotní i když ještě studuji?
Několik lidí ale bylo názoru, že to mám nechat být, zbytečně se s tím nezatěžovat a že si toho nikdo ani nevšimne. Co by mi hrozilo v tomto případě? Jak by někdo mohl přijít na to, že neodvádím daně? Ptám se jen ze zajímavosti, každopádně je odvádět chci, protože myslím na budoucnost a až budu chtít třeba hypotéku, tak mi takové doložení příjmů hodně pomůže.
Mockrát vám děkuji za odpovědi.

Zajímavá 0 před 2631 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Rozhodující je, jestli máš výdělek vyšší nebo nižší, než 30 000 za rok a jestli jde o podnikatelský nebo příležitostný příjem.
Příležitostný příjem do 30 000 za rok se dle §10/3 nedaní.
Další je v odkazu.

Zdroj: http://www.ipod­nikatel.cz/Za­hajeni-podnikani/pri­lezitostne-prijmy-vs-podnikani.html

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Já sice něco vím o danění, zdravotním i sociálním pojištění, ale vůbec
nic nevím o streamování počítačových her a sdílení v internetu.
Netuším, jestli k tomu potřebujete živnostenské oprávnění (např. umělci
a některé další vykonávají SVČ legálně bez živnostenského oprávnění),…

Nemohl byste se poradit s některým Youtuberem nebo
někým podobným? I ti podle mne musí příjmy nějak danit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tisbo

Hlada: Jedná se o příjem, který přesahuje 30 tisíc za rok a pravděpodobně bude tedy i podnikatelský. Spočívá v tom, že streamuju hraní počítačových her, u toho mluvím a dělám takovou menší show pro lidi, kteří mi za to na základě jejich uvážení posílají libovolný finanční příspěvek.
Bohužel si vůbec neumím představit, co musím pro danění příjmu udělat, kam ty příjmy budu psát, posílat atp.

před 2631 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek