Avatar uživatele
Registrovaný

Jak často jezdily linkové autobusy za socialismu?

Slýchám, jak za socialismu jezdili linkové autobusy často. Ale jak často? Každých pět minut vyjížděl z vesnice autobus do města nebo jak? Chtěl bych to znát na nějakém konkrétním příkladu z vašeho okolí, jak často a kam odjížděl a přijížděl autobus z vaší vesnice nebo města. A porovnejte to s dneškem, protože jinak to je k ničemu. Děkuji vám.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele

Mohu říci, že jak bylo potřeba. Pracoval jsem ve velkém podniku a vliv ROH (předchůdce odborů) byl tak silný, že zažádal spolu s obcemi na ČSAD, aby byl jízdní řád upraven tak, aby se zaměstnanci z přilehlých obcí dostali na pracoviště i zpět a to i z odpoledních směn. Podobné to bylo i se svozem dětí do škol. V případě změny pracovní doby (jeden čas se pracovalo i od 5:45 hod. jindy od 6:15 hod a nástupy úředníků na 7.00 hod). Spoje navíc na sebe při přestupu navazovaly, ne jako dnes, kdy to vypadá, že si dělají vzájemně naschvály.O slevách ani nemluvím.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

U každé obce to bylo jinak. Autobusy jezdily podle potřeb dané obce. Časy bývaly nastavené tak, aby se lidé dostali pohodlně do práce a z práce. Linkové autobusy mívaly i lepší časové napojení na železnici než dnes.


Avatar uživatele
Stříbrný

Avatar uživatele
Bronzový

U nás z vesnice jezdil každý den v týdnu autobus ČSAD pravidelně 3 krát denně podle toho, jak začínaly směny v Poldovce na Kladně. Odjezdy byly cca v 4:40, 12:40 a 20:40. V pracovní dny jezdil ještě jeden někdy okolo 7:00, ale ten nejezdil během školních prázdnin a další cca v 10:00. Celkem pět spojů.

Dnes k nám linkový autobus v prac. dny jezdí 3 krát denně, o víkendu 2 krát denně, ale už pár let k nám jezdí i linka MHD, v prac. dny 6 krát denně, o víkendu 4 krát, takže u nás je nyní spojení o něco lepší.

Jezdí i vlaky , cca 6 krát denně, to bylo stejné i za komunistů.


Avatar uživatele

Dřív se jezdilo podle potřeb strany, dnes se jezdí podle potřeb většiny. Nevidím důvod vypravovat autobus na dvacet kilometrů (deset tam, deset zpět) pro jednoho topiče. Proč to mám z daní platit já? Ať si to zaplatí ten, kdo potřebuje.


Avatar uživatele
Stříbrný

U nás jezdily autobusy ČSAD asi 8-10 krát, o víkendu to bylo o trochu slabší. Dnes k nám jezdí dvě linky MHD, ve všední den 27 spojů, o víkendech 16.

Obcí vede i železnice, ale ZLATÍ KOMUNISTI zastávku v roce 1970 zrušili. Kapitalistické zrůdy jí v roce 1994 obnovily, takže zase můžeme jezdit vlakem.


Avatar uživatele
Zlatý

Autobusy jezdily nejen včas,ale jejich řidiči měli čistou uniformu a byli upraveni.Mládež vždy uvolnila místo starším občanům.

http://s23.postimg.org/…


Avatar uživatele

když jsem viděl, že se přítelkyně nemůže dostat vlakem z Ostravy večer po deváté do Prahy, pak až ráno cca. ve čtyři, tak jsem nevěřil. tenkrát jsem jezdil Žilina Praha Beroun a na téhle trase se jezdilo i v noci tak po dvou hodinách. dnes je vše přizpůsobeno "potřebám", aby to stálo co nejméně a co nejvíce se na tom vydělalo. jestli se pár lidí nemůže někam dostat, jejich problém. to jsou výhody kapitalismu. doprava se musí dotovat městy, obcemi a když má městská rada nově postavené domy, nemůže zbýt na ostatní


Avatar uživatele
Stříbrný

Určitě nejezdil každých 5 minut autobus z vesnice do města.
Dnes v obci, ve které jsem bydlel jezdí autobus častěji. Nikdy nejezdil o víkendu, dnes jezdí i v so a ne.


Avatar uživatele
Stříbrný

U nás jezdily autobusy na KAŽDOU SMĚNU, čili ráno v 5,30 odpoledne 13,30 a večer 21,30.Zrovna tak přijížděly autobusy ze směn, 14,30...22,30....6,30.
Mezi tím jezdily autobusy ještě 3x za dopoledne (ráno o půl osmé s dětmi do školy) a třikrát za odpoledne.To jezdily autobusy na vlakové spojení ( nemáme vlak, tak zajížděly na nádraží 10 km vzdálené) a do okresnīho města.V neděli jezdily tak, aby se mohlo jet do nemocnice na návštěvu.
A jak jsem již několikrát psal, autobus z odpolední rozvážel lidí ještě do dalších tří vesnic, v poslední měl řidič místnost na přespání a teplou večeři ( o to se starala důchodkyně) a ráno bral lidi zase na ranní směnu.
Dnes ze směnových autobusů není nic, ráno akorát děti do školy, pak za dopoledne jeden autobus a odpoledne také jeden.
Do nemocnice a na nádraží nejezdí nic.
Ano, možná byly tyto autobusy prodělečné, ale komunisti se snažili aby lidi na vesnicích byli spokojení, čili vše pro blaho lidí.
Dnes se na lidi nekouká, přednější je zisk a ne spokojenost občana.
Ve městě jsou fabriky zlikvidované a jediné co umějí v tomto režimu je STĚHUJTE SE ZA PRACÍ.A tak se vesnice vylidňují a vymírají.A TOMUTO REŽIMU TO VYHOVUJE.


Avatar uživatele
Zlatý

Hodnotím-li kvalitu autobusového spojení v obci /zhruba se 400 obyvateli/ kde chalupaříme, pak objektivně konstatuji, že už za komunistů byla díky dvěma linkách dopravní dostupnost na Brno a Blansko díky tzv. dělnickým spojům velmi slušná. V současné době spojení zprostředkovává IDS JMK a občas mám pocit, že se stát chová až marnotratně, neboť denně na každé lince v obci staví v hodinových taktech 12 spojů. O svátcích pak jen čtyři. Málokdo si uvědomuje, že z ceny jízdenky hradíme z kapsy pouhých 40 procent.
Místo našeho trvalého bydliště leží na hlavním vlakovém tahu Praha - Břeclav, takže třeba do Brna máme k dispozici každou čtvrt hodinu osobák nebo rychlík.


Avatar uživatele
Bronzový

Na trase Plzeň - Písek - ČB jezdilo několik spojů denně, dnes nejede nic.(pouze vlak).

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 624
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.