Avatar uživatele
Babunka

Jak by se dal vyřešit nedostatek pitné vody v Africe?

Dobrý den, zajímalo by mě, jak by se podle vás dal tento problém vyřešit. Já navrhovala uspořádání sbírek na základních a středních školách, díky čemuž by se vybrané peníze použily k nakoupení tablet či brček pro čištění vody, popřípadě k vyhloubení studny. Bylo mi ovšem zodpovězeno, že toto by opravdu nestačilo. Chci se vás proto zeptat, jestli je můj nápad podle vás hloupý a případně prosím o rady, jak by se tento závažný problém dal řešit lépe. Cílem tedy je najít řešení. Předem všem děkuji.
Doplňuji:
Ano, studuji. Jde o povinnou odbornou práci, vybrala jsem si toto téma. Bohužel je mnou popsané řešení (sbírka peněz) špatné. Podle mě ovšem tito lidé potřebují peníze. No a jak jinak je získat než že je někdo daruje. Tak nevím co tam připsat. Uděat přednášky, aby se o tomto tématu začalo více mluvit. Připadá mi, že to nijak zvlášť nepomůže. Děkuji za všechny odpovědi. Budu se snažit na jejich základě něco sesmolit.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? iceT, Sea, Pájo, SeptikB před 4497 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
venkovan

Především si myslím, že odpověď – že je to málo – není správná. V takové situaci každá kapka vody je milá a cenná. Takže není to zcela zbytečné a není to hloupá myšlena. Navíc soudím od mladého člověka na prahu svého dospěleho života je vidět, že problémy v jiných částech světa nejsou mladé generaci lhostejné.

Přesto nevím zda je vhodné rozbíhat další sbírku, protože na vrty a zřizování studen u nás již jeden projekt se sbírkami běží. tak zda by nebylo lepší jeden zaběhlý projekt podpořit.

Další, ale nesmírně náročnou akcí je,, naučit domorodce hospodařit v krajině aby nedocházelo k jejímu předčasnému vysýchání. Je to změna rodových zvyků, ať co počtu hospodářských zvířat, tak četnosti populace. první vypásá krajinu natolik, že tráva je natolik spasena, že nestačí obrůst, dobytek ještě zbytek rozšlape na prach.
Počet dětí je opět tradice. Buď snížit počet narozených dětí, respektive prosazovat sexuální výchovu (antikoncepce apod.) a tím i změnit aby úspěšný muž nebyl hodnocen podle počtu dětí, ale podle jiných kriterií – třeba zachování pro rod přijatelných životních podmínek. A nebo zrušit lékařskou péči, aby počet dětí regulovaly nemoce a podvýživa. Ono to je zdánlivě kruté, ale určité území může uživit jen určitý počet živočichů. Dotovat populaci humanitárními zásobami je svým způsobem jen cesta do pekla, zejména pro domorodce.
V neposlední řadě je třeba narovnat regionální vztahy, aby nedocházelo kvalečným konfliktům.
A se vším souvicí i vysoká spotřeba energie v tak zvaném vyspělém světě. protože lecky může třeba průmysl vjednom koutě světa ovlivnit přírodní mechanismy o tisíce kilometrů jinde.
Nicméně, existuje skutečnost,že pouště se neustále rozšiřují. Když se podíváme do mapy světa, máme okolo rovníku deštná území a po obou stranách suché oblasti a potom mírné pásma.Vše spolu souvisí, ale to už je moc na popisivání.
A jestli studuješ – zkuste si do školy sehnat někoho, kdo si s vámi zahraje hru BEO. Umí ji zpravidla na ekocentrech.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Existuje celá řada možných řešení ať už úpravny dešťových vod, zařízení nad odsolení a úoravu mořské vody, artézské studny, zbudování centrálních rozvodů pitné vody a spousta dalších. Bohužel tyto všechny věcio jsou poměrně drahé.
Nápad to jistě špatný neni, ale v současné době, kdy většina našich rodin má ekonomické problémy jak přežít, si myslím že by se nepodařilo vybrat dostatečřné množství peněz. Také musíš počítát s tím, že více než polovina vybraných peněz spotřebuje nadace či agentůra, která se bude o projekt starat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
SeptikB

Nemyslím si, že nějaké úplné řešení lze najít. Afrika je totiž místo, kde (kromě měst) není voda, nejsou podmínky pro větší chov zvířat, nejsou podmínky pro pěstování plodin, není silná ekonomika a pracovní příležitosti, není stabilní demokratická vláda, není vzdělání, není zdravotnictví, nejsou schopní lidé, kteří by bránili místní zájmy proti vykořisťování od vyspělých zemí, prostě tam není NIC. A PŘESTO TAM ŽIJE ASI MILIARDA LIDÍ !!! Jediné, co mohou nabídnout, je levná pracovní síla, a to je ve světě ovládaném penězi dost málo na to, aby to tam někdo zachraňoval, protože se to nevyplatí. Zbytek světa prostě počká, až se místní obyvatelstvo buď upracuje, nebo zemře na AIDS. Kruté, že? Ale takhle globální politika funguje …

Ale zpět k tématu: základem nějakého řešení je jeho udržitelnost. Pošlete do Afriky pomůcky k čistění vody, a za měsíc je budete muset poslat znovu – to je špatně. Vyhloubíte studnu – nikdo se o ni nebude starat, nebo ji obsadí nějaký místní gang a bude vykořisťovat ostatní. Tedy první, co musíte udělat, je zajistit, aby studny byly stabilní místo, ke kterému bude mít každý přístup a vydrží několik desítek let. Nikdy jsem v Africe nebyl, ale podle toho, co mám možnost vědět si myslím, že toto není bez cizí pomoci možné a obyvatelstvo se stejně navzájem povraždí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Já bych mohl přispět lopatami,krum­páči,které mám uloženy v dílně a nezapomněl bych nářadí opentlovat trikolorou,aby pracovité africké ruce věděli,že i v Česku na ně myslí!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Babe

Nezmění se to pokud elita nebude chtít.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek