Avatar uživatele

Fabie 1.2 HTP-47kw kontrola hladiny oleje

Jak se má správně provádět kontrola motorového oleje v návodu na obsluhu je uvedena kontrola při teplém motoru ale z jakého důvodu jen u 1.2. 47kw vždyt potom při měření studeného motoru vyskočí na měrce hladina nad maximum díky za odpověd

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Při teplém motoru z těch důvodů, protoře během spuštění motoru se olej rozstřikuje a maže jednotlivé části motoru. Pokud by jsme vzali výchozí hladinu při studeném motoru, mohlo by se stát, že po zahřátí by některá místa byla nedostatečně mazána.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Pokud budete hladinu udržovat mezi ryskami, je úplně jedno v které fázi hladinu měříte.

Je zcela logické že při chodu motoru bude hladina oleje nižší než v klidu, neboť se musí naplnit olejem všechny kanálky a nějaký olej také ulpívá na povrchu při stékání.U motorů které mají hydraulické seřizování ventilů se také musí naplnit jejich hydraulika.
Není třeba dělat z primitivní věci složitou věc. Prostě udržovat hladinu mezi ryskami ať měříte tak nebo onak. Výrobce s tím počítá.

Mluvíte ale o kontrole hladiny a ne o dolévání. Pochybuji že někdo dolévá olej při chodu motoru. Ještě jsem to neviděl.
Pokud budete měřit hladinu oleje za chodu motoru ( a je otázka jestli teplým motorem je míněn chod motoru !!) a dolévát při motoru v klidu nikdy nemůže být hladina oleje přes horní rysku. A pokud je v klidu mírně přes, nic se neděje protože za chodu je pod rysku.

Motor bude mazat stále stejně pokud bude čerpadlo schopné nasát olej a čerpadlo je umístěné až na dně olejové vany. Ještě někdy v prohlubni. Velké přeplnění ( ale opravdu velké) může vzniklým přetlakem poškodit motor .
Také jsem se s tí ale ještě nesetkal. Takže bych byl v klidu.


Avatar uživatele
Zlatý

Souhlasím s tím, co napsal msoj.

Kontrola podle dílenské příručky:
Zahřejeme motor a vozidlo postavíme na rovnou plochu.
Po vypnutí motoru počkáme alespoň tři minuty, aby se olej ustálil v olejové vaně.

Kontrola se dělá úplně normálně, při zastaveném motoru. Rozhodující je, aby hladina oleje byla mezi ryskami. Zahřátí motoru může mít význam snad při doplňování oleje v extrémních mrazech, kdy trvá dlouho, než proteče ho vany. Rozdíl v objemu 3 l oleje při zahřátí je zanedbatelný. Olej se nasává ze dna vany, minimální hladina musí stačit ke spolehlivému mazání i při největším náklonu a setrvačné síle.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.