Avatar uživatele
Zlatý

Existuje zákonný nárok na výměnu zboží zakoupeného v kamenném obchodě?

Modelová situace:
a) kupuju nějaké oblečení, ale nechce se mi je na místě zkoušet - tedy je zaplatím a až doma zjistím, že jde o nevyhovující velikost. Mohu si nárokovat výměnu tohoto kusu (nenošeného, nepoškozeného) za kus jiný (v jiné velikosti)?
b) totéž, jako A, ale týkalo by se to spodního prádla
c) je ´sportovní top´ (nebo jak nazvat tu pružnou neprůhlednou podprsenku) spodním prádlem?
d) je v některém z bodů odlišná situace u nás a na Slovensku?
___
Můj názor je:
a) ne
b) ne (tuplem u spodního prádla)
c) ano
d) ne
___
Jedná se mi o to, že mnozí prodejci bezplatnou (a bezproblémovou) výměnu oblečení (i jiného zboží) do určité doby od koupě nabízí - ale domnívám se, že jde pouze o jejich marketingový ´tah´...
;-)
Doplňuji:
Kamarádka se právě nedávno ´potkala´ s tím, že prodejce (resp. prodavač) nebyl ochoten o tomto ani uvažovat - konkrétně v Intersportu v Trenčíně - a konkrétně u sportovní podprsenky.
A byla tím značně překvapena (protože za běžnou považuje ´automatickou´ ochotu nevhodně veliké zboží do měsíce vyměnit) a znechucena (takže daný obchod příště svou návštěvou nepoctí).
;-)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Bronzový

Je to o lidech, u nás je malý obchod s prádlem a podprsenky tam vymění, kalhotky ne, to se nemění snad nikde.

Pokud nemění podprsenky, tak asi ani trička, pač obojí jde přímo na tělo:-(((
Prodavač byl blbec.

Jo a tomu sportovnímu topu:-) se říká sportovní podprsenka:-)
Doplňuji:
Při nákupu na prodejně zákonný nárok na výměnu nebo vrácení zboží není.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ještě jsem se nesetkal s tím, že by prodejce nevyměnil nepadnoucí oblečení.
Je na to určeno zákonných 14 dnů.
Spodky ti nevymění.
Doplňuji:
Kalhotky také ne.


Avatar uživatele
Zlatý

kalhoty a jiný oblečení většinou vymění
spodní prádlo ne a to se mi jednou stalo,
když neměli jinou velikost musela jsem si
vzít jiný zboží peníze mi nevrátili..
Doplňuji:
no mě právě nechtějí nikde ani podprdu
vyměnit ani si ji nemůžu vyzkoušet, páč
většinou na sobě žádnou nemám a to je
problém se domluvit s ťamanama oni
dělají, že mi nerozumí pokrčej rameny
a co s nima dál žejo :))


Avatar uživatele
Bronzový

Jestli na to pamatuje zákon, nevím ;)
S výměnou zboží do 14 dnů nemám nikde problém, často až do 1 měsíce.
Pokud zboží jiné velikosti není, odebere se náhradní/jiné zboží.
Peníze se spíše nikde nevrací, rozdíl v ceně zákazník doplatí.
U spoďárů to většinou nejde. Pokud, ale mají ochrannou hygienickou folii
(což je obvyklé u pavek), možné to je. Podprsenky lze vyměnit bez problémů.

V nábytku jsme jednou na poslední chvíli měnili, zaplacené, ještě nedodané zboží + odvoz a výnos s montáží...
Skříň za stůl se židlemi a abychom si vše "náležitě dovybrali a nebyli ošizeni", tak jsme odešli ještě s dekou, polštářem a 2 osuškami (doplatila jsem 20 Kč) :D.
Doplňuji:
... u plavek
(ten šotek mi nedá pokoj... :))


Avatar uživatele
Zlatý

Žádný, zákonem daný nárok na to neni. Lze se však téměř se všemi prodejci domluvit a pokud nevyhovuje velikost vyměnit. Je dobré takovouto alternativu sjednat hned při nákupu.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

da ny

"Náš zákazník, náš pán"!
Možná jiný kraj, jiný mrav... :D
Těžko říci, zda to byla jeho vlastní "aktivita" nebo nařízení shora.
Takový prodejce by měl jít raději třeba pást krávy...

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Inu - Slovensko...
;-)

A doufám, že rozumní ´tamní´ občané se neurazí.
Kámoška, právě ta dotčená, občas říká, že oni jsou prostě o něco mladší...
;-))

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 415
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 263
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 148
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 109
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.