Avatar uživatele
Janurpo

Dluh u RB – po několika letech

Zdravím,

před několika lety (2010) mi u RB vznikl díky zápornému zůstatku dluh. Šlo o stokorunové částky, ale měl jsem špatný zdravotní stav a další problémy (úmrtí v rodině), takže tyto věci šly stranou.

RB se mi nedávno přiměla i když vůbec ne skrz tuto věc (výměna stávající karty) a já zjistil, že dluh díky stále aktivnímu běžnému účtu narostl na 9 000.

Dluh jsem připraven uhradit, s tím problém nemám – účet jako takový jsem zrušil k dnešnímu dni, ale trochu mi vadí nevlídnost (co se dalo čekat) a zřejmě špatná domluva nějakého splátkového kalendáře.

Co mi ale vadí úplně nejvíce je, že téměř tři roky na tomto účtu nebyla žádná pasiva, žádné transakce a přesto nebyl zrušen – on vlastně zrušen byl, protože já se ne něho nemohl přihlásit (do IB) i když mi na pobočce tvrdili opak – a předně mám dopis datovaný na rok 2010, kde je hlavička „odstoupení od smlouvy“ a informace o úplném zrušení účtu…

Proč bych tedy měl platit tři roky vedení účtu?

Na tom dopise je ale také uvedeno (2010) že záležitost bude předáno externí agentuře, což se zřejmě nestalo…

Takže babo raď, jestli se v tom mám vrtat, nebo se smířit se zaplacením 9K, protože tohle podle úřednic v RB asi není standardní situace, že chce někdo zaplatit po letech svůj dluh, protože jsem přes půl hodiny čekal na to, než zjistí, jestli vůbec účet zrušit v tomhle případě lze.

Zajímavá 0 před 3977 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
pusinka50

Já tedy, když jde o peníze, které někde „ulítly“ bez mého vědomí, se odvolávám. Těžko tu vysvětlím konkrétní situace, ale fakticky jsem o několika případech, co mi v průběhu života chtěly vyprázdnit peněženku, nevěděla. Vždy jsem se proto odvolala a vždy jsem úspěšně pořídila.
Tady je chyba banky, že Vás neupozornila na narůstající dluh. Máte dopis datovaný na rok 2010, kde je hlavička „odstoupení od smlouvy“ a informace o úplném zrušení účtu… a je v něm uvedeno, že záležitost bude předáno externí agentuře.
Odvolala bych se na ten dopis, že jste po informaci o zrušení účtu nemohl předpokládat, že účet banka nezrušila. 9.000 Kč není tak zanedbatelná částka, abyste to pustil z hlavy a za chyby banky zaplatil. Ale i kdyby nešlo o ty peníze, je to o jednání banky, tak ať se ona z toho poučí. Toť jenom můj názor.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Nesouhlasím s názorem Pusinky. Volil bych dohodu a co nejrychlejší splacení. A rozmazávání a stížnosti bych si nechal na dobu, kdy budu z nejhoršího venku. Jinak je riziko, že to těm exekutorům předaj a už to nebude jen 9kkč.
Je fakt, že je to celé takové hodně nestandartní…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání