Avatar uživatele
venkovan

Dětská hřiště podléhají poměrně přísným normám. Ale souhlasíte s tím, že dítě musí mít okolo trochu nebezpečí?

Slyšel jsem již od četných odborníků, že děstká hřiště (pravidla EU) nenabízejí dětem určitý prvek nebezpečí a potom ony nejsou připravené s nebezpečím v životě počítat. Prosazují proto třeba stromy na lezení, některé hrací prvky bez zábradlí (do určité výšky od země), špinavé plochy jako klouzačky na mokrém blátě apod.
Doplňuji:
K úrazům na starých dětských hřiš´t skutečně docházelo, i ke smrtelným. Například na uprostřed děryvých kolotočích kdy děti uvnitř běhaly a kolotočem točily, a při zakopnutí je zabil uder konstrukce do hlavy apod., nicméně zas na druhou stranu povinné certifikace dle mne víc zatěžují becní rozpočty a brání vznikům originálních ale bezpečným prvků pro dětské blbnutí a vše je tak prakticky na jedno brďo.
Myslím, že problematika dětských hřišť je krásné téma na dlouhý seriál pro leckteré média.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? anonym, panenka, Jahoda před 4799 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

To,že jsou tam v tom EU padlí na hlavu,vím už dávno!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Neonka

Myslím si, že žádná norma nezabrání možnosti úrazů na dětských hřištích, pokud rodiče tam nebudou mít své děti pod dohledem. Zvláště ty nejmenší.
Samozřejmě pro nejmenší batolata by měla být tato místa být bezpečnými.
Větší děti by zase mohly mít možnost dle svého věku odhadnout vhodnost svého chování na prolézačkách a klouzačkách…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

Dítě není pejsek,aby se mohlo pořád vodit na provázku. Ono to ostatně moc nefunguje ani u těch zvířat.Takže souhlasím s Vaším názorem.Dítě musí mít volnost (tedy určitý pocit „nebezpečí“),aby si mohlo vytvořit obranné návyky a samostatně řešit situaci.Ale dozor dospělého je nutný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle