Avatar uživatele
venkovan

Dětská hřiště podléhají poměrně přísným normám. Ale souhlasíte s tím, že dítě musí mít okolo trochu nebezpečí?

Slyšel jsem již od četných odborníků, že děstká hřiště (pravidla EU) nenabízejí dětem určitý prvek nebezpečí a potom ony nejsou připravené s nebezpečím v životě počítat. Prosazují proto třeba stromy na lezení, některé hrací prvky bez zábradlí (do určité výšky od země), špinavé plochy jako klouzačky na mokrém blátě apod.
Doplňuji:
K úrazům na starých dětských hřiš´t skutečně docházelo, i ke smrtelným. Například na uprostřed děryvých kolotočích kdy děti uvnitř běhaly a kolotočem točily, a při zakopnutí je zabil uder konstrukce do hlavy apod., nicméně zas na druhou stranu povinné certifikace dle mne víc zatěžují becní rozpočty a brání vznikům originálních ale bezpečným prvků pro dětské blbnutí a vše je tak prakticky na jedno brďo.
Myslím, že problematika dětských hřišť je krásné téma na dlouhý seriál pro leckteré média.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? anonym, panenka, Jahoda před 4799 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

To,že jsou tam v tom EU padlí na hlavu,vím už dávno!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Neonka

Myslím si, že žádná norma nezabrání možnosti úrazů na dětských hřištích, pokud rodiče tam nebudou mít své děti pod dohledem. Zvláště ty nejmenší.
Samozřejmě pro nejmenší batolata by měla být tato místa být bezpečnými.
Větší děti by zase mohly mít možnost dle svého věku odhadnout vhodnost svého chování na prolézačkách a klouzačkách…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

Dítě není pejsek,aby se mohlo pořád vodit na provázku. Ono to ostatně moc nefunguje ani u těch zvířat.Takže souhlasím s Vaším názorem.Dítě musí mít volnost (tedy určitý pocit „nebezpečí“),aby si mohlo vytvořit obranné návyky a samostatně řešit situaci.Ale dozor dospělého je nutný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle

Naprostej souhlas, děcka by neměly vyrůstat ve skleníku, aby se jim nááhodou někde nezadřela třísečka. Jinak se nenaučí, že jsou místa a věci, který jim můžou ublížit. Dovádí se to do extrému. Pokud máte škvrně, který si může ublížit těžce, nesmíte ho pouštět na hračky, který pro něj můžou být nebezpečný… a pokud si rozbije kolínko, tak se mu to holt pofouká a zahojí.
Ono se to ale přehání se vším, i s hygienou, dezinfekcí a mytím. Jasně, umýt pracky, když se přijde z procházky a jde se dlabat, ale ječet na dítě, ať na tohle a tamtohle nesahá, protože je to fuj a špinavý? :o/ co já se jako dítě nasbírala střepů a pokladů, u toho jsem si bez výčitek hodovala z domova přinesený zásoby a nikdy, nikdy mi nic nebylo. Nebo jsem vzteky chtěla rozdupat dřevo, z něj trčel rezavej hřebík a já si ho nevšimla.. takže najednou byl hřebík naskrz botu až v mý noze a docela hluboko. A docela to bolelo. Podle teorií o ochraně dětí před nebezpečím by mi musela noha zezelenat, upadnout a pak jsem měla umřít… :oD zahojilo se to za tři dny. Prostě se to přehání a myslím, že to dobře není.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kapka

Hřiště podle norem EU je barevné a nudné, k tomu jsem dospěla poté, co u nás přebudovali dětský koutek, který mnoho let plnil skvěle svoji funkci, děti se vyblbly. Nevím, že by tam byly nějaké vážné úrazy, přesto byl po vstupu do EU označen za zastaralý a nebezpečný. Byl tam třeba kolotoč, kde byla podlaha ze dřeva, téměř v úrovni země. Na té podlaze byly dvojsedačky. Naskakovat a vyskakovat za jízdy na tu podlážku byla zábava i pro starší děti. Mnohdy i pro rodiče. Když chtělo nastoupit malé dítě, tak to prostě někdo zastavil a pak zase vlastní silou roztočil. Jestli si tam nějaký nemehlo něco někdy udělalo, tak by se spíš mělo nad sebou zamyslet.
Kolotoč už tam samozřejmě není, nesmí být, jsou tam atrakce jen pro mrňata. Takové ty neškodné houpačky, co se z nich nedá samostatně ani vylézt, natož ve správný okamžik seskočit a chvíli plachtit vzduchem. Kluzačky, které moc rychle nekloužou. Škoda mluvit.
Já osobně s dětmi chodím do lesa, nevynecháme žádnou hromadu klád, balvan, skalku, dobře rostlý strom apod. Tam je na nás EU krátká. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek