Avatar uživatele
hawranek

Den výplaty

Dobrý den, mám takový problém- skoro rok pracuju jako brigádník u jedné nejmenované společnosti, výplata mi chodila vždy přesně 12. Podle všeho tedy měla přijít včera, ale nepřišla. Vzhledem k tomu, že ty peníze nutně potřebuji mne to dost znervózňuje. Je nějaký zákon do kdy musí zaměstnavatel zaslat výplatu? Abych věděla kdy se ozvat. Děkuji

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 5007 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
niobe

Tuším, že ne. Den výplaty může být třeba 20.-téo. Nejlépší je řídit se tím, co je psáno ve Vaší smlouvě, i brigádník má mít smlouvu, kde jsou tyto informace uvedeny… Krom toho-byly 2 dny svátky…Výplata se může tímto opozdit. Jestli nemáte smlouvu a jste brigádník, raději bych nic zatím nepodnikala, nemusí Vám totiž dát vůbec nic a dělat, že Vás nezná, že jste tam nikdy nepracovala a Vy to, bohužel, nemáte jak dokázat-osobní zkušenost, já takhle nedostala 12 tisíc výplaty…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
standa

1. zákoník práce (§ 141/1)

  • nejpozději v následujícím měsíci

2. interní předpis

  • každý zaměstnavatel musí mít stanoven pevný výplatní termín, který by měl zaměstnanec znát

Doporučuji se slušně zeptat na existenci zmiňovaného interního předpisu, který by měl obsahovat informaci o výplatním termínu.

p.s. pokud vám mzda až dosud chodila pravidelně 12.den, tak se v tomto případě bude opravdu nejspíš jednat o mimořádný výkyv způsobený svátky v minulém týdnu.


DOPLNĚNA

To Jambalaya: mrkněte do diskuze.

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/zakonik-prace/cast6h7.aspx

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jambalaya