Avatar uživatele
Zlatý

Dají se i s dopravním letadlem udělat některé akrobatické prvky?

Třeba výkrut nebo přemet. Nemyslím samozřejmě s cestujícími, aby se jim vylilo kafe, ale jestli je vůbec technicky proveditelné takhle obrátit třeba Boeing 727 nebo airbus.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

některé ano - ale rozhodně ne ty, kde je příliš velká zátěž konstrukce, třeba looping.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Dobré ráno. Možná, ano. Ale, určitě, jenom jednou.Podle mne,je konstrukce skeletu dopravních letounů,spočíttána,na úplně jiné zátěže,a provozní podmínky,než,u akrobatických strojů.A,vůbec,si neumím představit takový přemet,který se provádí,v řádu,desetin vteřiny,jak ho Boeing "točí",v desítkách vteřin.Buď,by to bylo k nekoukání,a nebo,by havaroval. :))


Avatar uživatele
Bronzový

To je podobné jako ptát se, jestli by se daly s Harleyem- Davidsonem dělat salta.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

baghira

No... když uvážím, že tyhle letadla se používají i pro takové divoké kousky, jako krátkodobou simulaci stavu beztíže, kdy si to sviští po parabole k zemi, tak mi to jako zas až tak blbý dotaz nepřipadá.

(Toruk: a to salto s harleyem se taky dá udělat, lidi od záchranky by mohli vyprávět : )

Avatar uživatele
Zlatý

chudst

Ano, neni to rozhodne "blby dotaz". Nicmene zalezi jake akrobaticke prvky. Kazde nove letadlo je testovano na maximalni zatez - to se da povazovat za akrobaticke prvky (stoupani do vysky, prudke klesani, maximalni nahnuti, atp.)

Ale akrobaticke prvky, jako treba loping - na to neni stavene. V okamziku, kdy se cumak hodne zvedne, motory prestavaji zabirat, ohromne se zvysi tlak na letadlo a protoze je to velky kolos, skonci to nestestim, protoze letadlo zacne ztracet vysku. (Dalo by se to dokorigovat tim - a to jsou prave ty testy u novych letadel, kdy toto zkousi, ale neudelaji loping, ale nahodi znovu motory a vrati se zpet na normalni pozici pro let. Loping jednoduse neni u obrovskych letadel korigovatelny, ani otoceni letadla kolem sve vlastni osy.)

A stav beztize je korigovany let - parabola neni nijak zavratna, ale postupna a je korigovana tak, aby motory zvladly potom vyrovnani rychlosti letadla, aby se nezritilo a aby opetovne nabralo vysku.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.