Avatar uživatele
Registrovaný

Co znamena když se dítě batolí?

co dělá dítě, když se batolí

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Batolení je způsob chůze "batolete". Je to valstně nedovyvinutá, nedokonalá chůze.
Dospělý, zdravý jedinec chodí úplně vzpřímeně a nohy klade střídavě před sebe. Je pevný v kolenou a chodidla jsou mu zároveň dostatečně pevnou základnou.
Když se podíváte, jak chodí začínající chodec. Uvidíte zhruba toto: Dítko má nohy většinou široce rozkročené, pokrčené v kolenou, často natahuje ručky před sebe aby udrželo rovnováhu a krůčky jsou nejisté, krátké. Pokud dítě kráčí, vypadá to trochu jakoby se natáčelo ze strany na stranu nebo pohupovalo. Tomuto způsobu chůze se říká "batolení".


Avatar uživatele
Bronzový

Vyčerpávající odpověď... tak jen doplním o definici ;-)

Batole je dítě, o trošku větší než kojenec, ve věku 1,5 - 2,5 let. V tomto věku dítě začíná lézt, chodit, mluvit (spíše žvatlat), rozeznávat blízké osoby (máma, táta, prarodiče či sourozenci).

Průměrná batolata nosí stále pleny a jsou krmena rodiči. Větší batolata již dokáží jít na nočník. Batole je od slova batolit neboli kolébat jelikož chůze nebo jiná činnost je v útlém věku ještě poněkud „neohrabaná“.

Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Batole


Avatar uživatele
Pokročilý

Batoletem je dítě v období od 1 roku do 3 let života.
mladší batole - od 1 roku do 2 let mladší batole - smysly

starší batole - od 2let do 3 let

Batolecí věk: Od prvních do třetích narozenin
1. Motorika a intelekt. Batole se rychle rozvíjí pohybově a působí mu to obrovskou radost. Miluje hry s materiálem (písek, voda apod.), také hry, jimiž napodobuje dospělé, brzy i prosté symbolické hry, při kterých ono samo je někým jiným (princeznou, koněm atd.) a věci se "proměňují" (kostka může být stejně dobře koláčem i lokomotivou).3 Rozumový vývoj batolete přechází podobně jako hra od stadia senzoricko-motorického, kdy materiálem našeho myšlení je to, co vidíme a hmatáme, k myšlení symbolickému, tj. myšlení pomocí představ, a dokonce i pojmů. Vývoj řeči se prudce rozbíhá. Dítě se "odrazí" od obrazných slov (pes jako "haf-haf", auto jako "tú-tú"), pak pochopí, že slova jsou domluvené symboly (znaky) a pochytí zhruba dvě nová za den. Ve dvou letech již skloňuje, časuje, sestaví větu z několika slov a zvládá krátké říkánky. Mnoho záleží na tom, aby ta první slova pocházela z ušlechtilé vrstvy řeči a aby první říkánky "udaly tón" celé následující výchově -- rozumové, citové, charakterové i spirituální. Vlastní Já se nyní stává důležitým předmětem. Batole už pozná samo sebe v zrcadle, dovede se pochválit, a naopak bývá zklamáno vlastním nezdarem, záleží mu na tom, aby projevilo svou samostatnost ("Já sám!") -- a začne o sobě mluvit v první osobě. To znamená mnoho i pro vývoj osobnosti.

2. Socializace v batolecím věku. Dítě si postupně začíná hrát nejen samo, případně vedle jiných dětí, ale i společně s jinými dětmi. Jeho zvýšená pohyblivost vede zároveň k tomu, že je schopno mnoho věcí zničit a ublížit jak jiným dětem (a zvířatům), tak i sobě. Nevystačíme už -- jako u kojence -- s občasným, a to ještě napůl mazlivým: "Ne-ne!" Do života vstupuje řád s celou soustavou různých "Musíš!" a "Nesmíš!". Objevuje se i trest. Batolecí vzdor (tzv. první negativistické stadium) je velkým problémem batolecí socializace. Současně s nástupem řádu do jeho života dítě objeví význam a rozkoš uvědomělého "Chci" a "Nechci" (Já nechci!). Miluje exprimentování ve vztazích s dospělými, i milované mamince dovede dát někdy najevo: "Nechci tě!" Objevuje se samoúčelný vzdor kvůli vzdoru. Jak chybují rodiče při zvládání vzdoru? První chyba spočívá v tom, že dítě rozmazlujeme přílišným ustupováním, druhá v tom, že surovým bitím spolu se vzdorem lámeme i dětskou touhu po svobodě. Dítě má prožít střetnutí s vůlí vychovatele, kterému se musí podřídit, ale jenž zároveň dokáže dát najevo porozumění pro to, co dítě prožívá, o co se snaží. Proti batolecí svévoli má výchova mocného spojence ve schopnosti dítěte cítit zahanbení, zastydět se. Kojenec dokázal mít nanejvýš strach z trestu. Nyní dostává jeho svévole novou, jemnější a často účinnější "brzdu".

3. Vývojový úkol -- svoboda v řádu. Batole se má naučit milovat zároveň svoji svobodu i řád, v jehož rámci tato svoboda platí. V tomto věku snadno najde zalíbení v učení se, co se má a co se nemá. Pochopí řád, který platí pro všechny včetně rodičů, jako spolehlivou oporu pro své jednání a prožívání. Při výchově je třeba se vyhnout dvěma úskalím, která jsme uvedli v souvislosti se vzdorem a jeho zvládáním: na jedné straně hrozí, že dítě řád odmítne a naučí se poslouchat jen ze strachu nebo pro svůj prospěch, na druhé straně hrozí, že zlomíme vůli ke svobodě a že dítě na dlouho, možná na celý život, oloupíme o radost z řádu i ze svobody.


Avatar uživatele
Stříbrný

Jsou to první nesmělé pokusy o chůzi. Dítě přechází do batolecího věku,kdy kdy získává nové a další poznatky kolem něho.

Zdroj: Snažím s odpovídat podle znalostí.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Rodina a vztahy

Zlatý Drap 979
Zlatý marci1 806
Zlatý quentos 628
Zlatý iceT 601
Zlatý hanulka11 536
Zlatý panenka 488
Zlatý annas 449
Zlatý led 396
Zlatý venkovan 390
Zlatý gecco 375

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.