Pokročilý

Co všechno po mě budou chtít úřady, když budu otevírat kavárnu?

...

Odpovědi:

Pokročilý

Ježiši, na co by při otevírání kavárny potřeboval právníka? Nezbláznil ses? A každý podnikatel svého? To už je opravdu na palici. Účetní stačí najít v průběhu roku, pokud si nechce papíry dělat sám, ale zrovna u kavárny jich bude tak málo, že bych se toho nebál.
Které úřady máš na mysli? Živnostenský bude chtít buď vyučení, školu, praxi nebo zástupce a výpis z RT. Berňák , sociálka a zdravotní nahlášení živnosti (dnes už lze po síti při zřizování na živnostňáku - stačí vyplnit správnou kolonku). A všechny po tobě budou chtít hned nebo časem (dle úřadu) peníze :-), ale to ti je asi jasné.
Jinak na živnosťáku by ti měli poradit v některých věcech už při zřizování živnosti.
Doplňuji:
To je zvláštní, že jsem ve službách podnikal několik let a nikdy jsem právníka nepotřeboval. Ani nevím, k čemu by mi byl, proto opakuji, že plácáš nesmysly. Udej přesný důvod, k čemu je právník potřebný k začátku či průběhu podnikání. Pokud jsi právník, který parazituje na malopodnikatelích, tak tvoje tvrzení chápu, ale odsuzuju. Pokud jsi jen pisálek, co se mu to vylíhlo v hlavě, tak by tě tady měli bloknout, protože píšeš kraviny.

Zlatý

doporučujem obrátiť sa na právnika (ktorého by ste ako podnikateľ v stravovaní [a ako každý podnikateľ] rozhodne mal mať, najlepšie za nejaký paušálny ročný poplatok) a ekonóma - účtovníka (ten zasa pozná kadejaké účtovnícke a ekonomické podmienky).
Doplňuji:
ladaadal:

veru, právnika treba mať, a keď človek podniká v službách, tak dobrého.
Ľudia sú totiž vychcaní, dnes žalujú kdekoho a za čokoľvek. A v službách zvlášť.

Nejprve si zařiďte živnostenské oprávnění - http://www.zalozeni-firmy-spol ecnosti.cz/… - je jedno, zda budete osvč nebo jestli si na to založíte firmu. Dál je potřeba přihlásit se k platbám na sociální a zdravotní a zaregistrovat se k dani z příjmů fyzických osob (často za vás vše zařídí živnotenský úřad).

Diskuze k otázce