Avatar uživatele

Co všechno jde počítat do agregátní nabídky?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Agregátní nabídka (AS) - je celkový národní produkt, který podniky vyrobí a prodají v průběhu určitého období. Křivka AS ukazuje výši reálného produktu, které bude dosaženo při kterékoli možné cenové hladině.

AS závisí na dvou odlišných skupinách faktorů a to na: (při optimálním využití výrobních faktorů)
1) na potenciálním produktu
potenciální GNP představuje dlouhodobě udržitelnou kapacitu ekonomiky neboli produkt při plné zaměstnanosti. Dochází ke dvěma efektům:
a) při vzrůstu potenciálního produktu dochází k posunu celé křivky AS doprava
b) vyšší výrobní náklady při nezměněném potencionálním produktu posunují křivku AS vzhůru.

Graf 2-2: Posuny agregátní nabídky

AS(LR) je agregátní nabídka dlouhodobá (potenciální produkt - PP)
AS(SR) je agregátní nabídka krátkodobá (skutečný produkt).

2) na chování mezd a cen
kkřivka AS pod potenciálním produktem je poměrně plochá proto, že ceny a mzdy jsou nepružné, je-li GNP nižší než potenciální produkt. Naopak je-li GNP vyšší než potenciální produkt, začnou ceny a mzdy rychle růst a křivka AS nad potenciálním produktem se stáčí prudce nahoru. Tento efekt je zapříčiněn tím, že v krátkém období je nabídka některých nákladových položek nepružná (např. mzdy, nájem budov, pozemků apod.).

Agregátní nabídka v krátkém období
Křivka AS v krátkém období roste jen mírně, a to do okamžiku kdy protne potenciální produkt. Po překročení potenciálního produkt pak roste strmě. Stoupající je proto, že v krátkém období jsou firmy ochotny zvýšit úroveň svého výstupu jako reakci na vyšší cenovou hladinu tedy úroveň agregátní nabídky se zvyšuje dokud jsou firmy ochotny nabízet stále více výstupů, jestliže mohou s růstem výstupu zvyšovat také své ceny. Tento fakt je zapříčiněn tím, že v krátkém období mají firmy náklady, které jsou nepružné (např. výše mezd je s odbory smluvena na určitou dobu dopředu a tak firmy nemohou reagovat na situaci na trhu ihned, ale se zpožděním).

Agregátní nabídka v dlouhém období
V dlouhém období již firmy nemají nepružné (strnulé) náklady a mohou reagovat na situaci na trhu (díky dostatku času se všechny náklady přizpůsobí). Proto je křivka agregátní nabídky v dlouhém období svislá a kopíruje křivku potenciálního produktu.

Zdroj: http://www.miras.cz/seminarky/ makroekonomie-n02-agregatni-na bidka-poptavka.php

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele

Vůbec nevím,co to je,nejdřív jsem si myslela,že to je výhodná koupě agregátu,přišlo mi to blbý,tak jsem se poptala manžela,čučí na Davis cap a ten mi( nevrle)řekl-napiš RUM.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Finance a podnikání

Zlatý Drap 690
Zlatý mosoj 417
Zlatý gecco 242
Zlatý Hlada 239
Stříbrný ivzez 212
Zlatý standa 200
Zlatý hanulka11 179
Zlatý ReHu 172
Zlatý led 157
Zlatý panenka 153

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.