Avatar uživatele
Brozma

Co to je trojčlenka a jak se počítá?

Zdarec lidi, Poslední dobou se učím na středním škole goniometrické rovnice (rovnice, ve kterých jsou funkce sinus,kosinus,tan­gens,kotangens atd.) a v některých z nich se vyskytla trojčlenka. Normálně bych to sem nepsal, ale problém je v tom, že já nevím, co to trojčlenka je! Když jsem se na to zeptal ve škole, moji spolužáci spustili hurónský smích a učitel mi řekl, že to bych měl vědět z prváku. Když jsem učitelce řekl, že nelžu a opravdu to nevím, řekla mi, „Tak se podívej do svých poznámek z loňska.“ Do svých poznámek z loňska jsem se podíval, ale nic o trojčlence jsem tam neměl. Může mi někdo říct, co to ta trojčlenka je a jak ji vyřešit. Díky moc.
Doplňuji:
Moc díky zzzlatokopko, ale když neuvidím nějaký jednoduchý příklad na trojčlenku vypočítaný, nepochopím to. V tom odkazu je moc pojmů, kterým nerozumím.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3269 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
arygnoc

hm.
ako ste sa dostal na strednú školu? (povedzte tomu, kto vás prijal, že je idiot – a podajte si ruku)
prečo niekde nerúbete drevo alebo neokopávate repu?


ale k otázke:
trojčlenka ve výpočet, ktorým sa z 3 známych veličín vypočítava štvrtá.
bohužiaľ, musíte niečo vedieť i o úmernosti (nie je to na vás priveľa? – nahliadnite prípadne do učiva pre 4. ročník zš).

;-Q

dúfam, že poznáte všetky písmenká, že vám netreba poslať odpoveď v mp3.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zzzlatokopka

http://www.ma­tematika.cz/troj­clenka
Doplňuji:
Tak to mohu pouze doporučit, aby sisi zopakoval základku:-)

Trojčlenku se na druhém stupni učí:-)

Upravil/a: zzzlatokopka

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zelí

Je to jednoduché. Příkald: koláč je rozdělen na 5 dílů. Na kolik dílů jsou rozděleny 2 koláče?
Formální zápis vypadá takto:
1koláč…5dílů
2koláče…x dílů
Výpočet : (5×2)/1=10