Avatar uživatele
marketa54321

Co se v EXCELU nejčastěji používá ve firmách?

Na škole jsme brali excel hodně do podrobna, ale některé věci mi nepřišly až tak důležité a výuka byla stylem – máme málo času, tak se naučte řešení nazpaměť a honem na test… Tak bych se ráda zeptala co se nejvíc využije v praxi – berme v úvahu klasické pozice typu asistent, manažer apod., žádné specialisty.
Doplňuji:
Těm, co napsali konkrétní věci, děkuju. Ještě doplním, že se ptám, protože jsem byla na prvních kolech na různých pohovorech – účetní, fakturantka, správce dat apod. a všude upozorňovali na znalost excelu typu výpočetních funkcí, kontingenčních tabule a tak. Tak mě napadlo zeptat se, které funkce se doopravdy nejvíc využívají, protože je jich opravdu hodně, nebo co dál by se hodilo doučit na případné druhé kolo. Zmiňovala jsem specialisty, protože jsme se na škole učili např. regresní analýzu a ta si myslím na takovýchto pozicích není využívaná? Díky za jakékoliv další info.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Beer4Real před 3461 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

…„klasické pozice“… – se velmi liší…
Manažer z Excelu data obvykle jen čte (a prezentuje) – zpracované tabulky, grafy.
Asistentka data naopak vkládá a zpracovává (u té se předpokládá dobrá znalost – import z MIS, přímé vkládání, zpracování od výpočetního po prezenzační – reporty, grafy…).
…„žádné specialisty“… – IT specialisté Excel takřka nepoužívají, jen, případně vytváří exporty ze zdrojových systémů.
😉
Pokud se chystáš na práci asistentky, nauč se Excel velmi dobře (ideálně se douč Access).
Doplňuji:
Výpočetní fce – všechny (spíše všeobecný přehled, nemusíš znát přesnou syntaxi – spíše to, že taková funkce je a k čemu slouží, syntaxi si najdeš).
Kontingenční tabulky – to je takový základ prezentace dat, že jej snad ani netřeba zmiňovat (podobně jako různé typy grafů).
Regresní analýza – pro prezentaci dat naprosto běžný nástroj (budeš-li chtít aspoň trochu zajímavou práci – samostatnou, ne jen ´bezduché´ bušení do klávesnice, měla bys mít přehled minimálně o základech statistiky).
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
setapouch

Většina lidí pouze prezentuje data. Takže styly, kontingenční tabulky a grafy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Specialista nebo manažer. Princip je stejný, jenom data se liší.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Manažer nepotřebuje z Excelu znát nic, vše mu zařídí asistentka a té obvykle stačí grafy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek