Avatar uživatele
Pokročilý

Čo sa stane, keď má lietadlo jedno krídlo dlhšie a jedno kratšie?

Odpovědi:

Avatar uživatele
Registrovaný

Nejsem si jistej ale myslím že se začne točit dokola. Kdyžtak to skus najít na google
.


Avatar uživatele
Registrovaný

Michal9 má pravdu. Ještě záleží o jak moc kratší. Je-li to nějaká větší míra, letadlo se nahne na stranu s delším (těžším křídlem) a bude se točit dokola. Každopádně pokud s tím rozdílem už letadlo startuje, myslím, že se ani nedokáže v pořádku odlepit od země. Nebo se odlepí a po pár metrech je opět na zemi v "trošičku" horším stavu, než když vzlétalo.


Avatar uživatele
Bronzový

Myslím, že bude záležet na mnoha faktorech.
- jak bude ovlivněna váhová rovnováha celého stroje
- jak výrazný bude rozdíl v odporu vzduchu
- jak bude ovlivněna vztlaková plocha křídel
- zda to bude kompenzovatelné ovládacími prvky letadla
- jak zkušený bude pilot.

Budete-li leteckým konstruktérem, co nejvíce to pilotovi usnadněte ;-)


Avatar uživatele
Zlatý

také lietadlá skutočne existujú a lietajú (každé krídlo má iný profil).

ale vy máte asi na mysli, keď sa proste časť krídla odlomí.

no to je vcelku prúser.
záleží najmä na veľkosti poškodenia, pre ďalšie budeme predpokladať, že nie je fatálne a s lietadlom "sa dá udržať vo vzduchu", teda že všetky jeho mechanické časti sú v poriadku a že motory fungujú.

- lietadlo sa dá ovládať pomocou klapiek a smerového kormidla (to platí i pre bezmotorové lietadlá a jednomotorové lietadlá), musí "akoby zatáčať" na tú stranu, kde je poškodené krídlo (zvýšiť na ňom vztlak).
- u viacmotorových lietadiel sa dá ovládať i ťahom motorov v kombinácii s prvou možnosťou.

podstatné je udržať rovnaký vztlak na oboch krídlach.


Avatar uživatele
Zlatý

Otázka na nic. Je třeba doplnit podmínky za kterých se ptáš.
Letadlo by nelétalo kolem dokola, ale letělo by nakloněné. Jak moc to by záleželo na poměru vztlaků na křídlech a na účinnosti balančních křidélek. ( Ne klapek !!!!!!) . Letadlo má mimo směrovky, výškovky a klapek i balanční křidélka. která pracují v součinnosti se směrovkou. K vyrovnání vztlaku na levé a pravé straně ( či přetížení letadla na levou či pravou stranu) se používá ještě fletner !!
Je to malé křidélko na křídlech jejichž nastavením do určité polohy se vyrovnává naklonění letadla vlivem nerovnoměrného zatížení.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.