Co můžu dělat s jazyky?

Studuji prvním rokem na přírodovědecké fakultě, myslela jsem si, že mě to bude bavit, ale mám pocit, že to není to pravé ořechové.

Jdou mi jazyky, mám na to "talent" a baví mě to. Chtěla bych studovat jazyky, ale bojím se, že pouze s nimi nenajdu dobré pracovní místo s dobrým platem, že se tím prostě neuživím.

Moje otázka je: jaké povolání můžu vykonávat, když vystuduji jen jazyky? Jaký plat můžu očekávat? A existuje nějaký obor, kde bych měla třeba 5 jazyků?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Znalost jazyků (pro ´domluvení se´) je, až na výjimky naprosto k ničemu... Tedy - profesně, kromě toho, že se domluvíš na ulici, na nákupu, při hledání partnera...
;-)
Takže buďto k danému jazyku (spíše několika) studuj i filosofii (a psychologii) a historii, abys ´rodilému mluvčímu´ rozuměla v kontextu celé skupiny lidí daný jazyk používající - pro profesi kvalitního tlumočníka se nestačí naučit jen jazyk, ale musíš pochopit i historii, filosofii, kulturu,...
A nebo si vyber obor (proč jsi začala studovat "přírodovědu"???), ten rámcově pochop - a nauč se jej vysvětlit v několika jazycích...
___
Tvoje "otázka":
- jaké povolání? - překladatele, tlumočníka
- jaký plat? - podle kvalit a nedostatkovosti tlumočníků daného jazyka (já třeba umím dost slušně slovensky - i když se mí slovenští kamarádi někdy smějí mému přízvuku), ale tím se neuživím ani náhodou (a s potřebami bezdomovce)
- existuje obor? - jistě, jazyková škola - neznám VŠ, která by nabízela jen ´holé´ studium jazyků
___
Dám ti příklad (z mého blízkého okolí) - holka se chce věnovat nějakému oboru, jehož studium nabízí filosofická fakulta. Takže se tam přihlásí (a protože v daném oboru je dobrá, je přijata).
Jenže se najednou diví, že na filosofii se vyučuje (a pro absolvování studia je nutná) i filosofie (včetně logiky, což je, v podstatě, matematika) a jazyků...
;-)

Další odpovědi:

Stříbrný