Avatar uživatele
aneeeeeett

Co můžu dělat s jazyky?

Studuji prvním rokem na přírodovědecké fakultě, myslela jsem si, že mě to bude bavit, ale mám pocit, že to není to pravé ořechové.

Jdou mi jazyky, mám na to „talent“ a baví mě to. Chtěla bych studovat jazyky, ale bojím se, že pouze s nimi nenajdu dobré pracovní místo s dobrým platem, že se tím prostě neuživím.

Moje otázka je: jaké povolání můžu vykonávat, když vystuduji jen jazyky? Jaký plat můžu očekávat? A existuje nějaký obor, kde bych měla třeba 5 jazyků?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Agneta před 3059 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Znalost jazyků (pro ´domluvení se´) je, až na výjimky naprosto k ničemu… Tedy – profesně, kromě toho, že se domluvíš na ulici, na nákupu, při hledání partnera…
😉
Takže buďto k danému jazyku (spíše několika) studuj i filosofii (a psychologii) a historii, abys ´rodilému mluvčímu´ rozuměla v kontextu celé skupiny lidí daný jazyk používající – pro profesi kvalitního tlumočníka se nestačí naučit jen jazyk, ale musíš pochopit i historii, filosofii, kulturu,…
A nebo si vyber obor (proč jsi začala studovat „přírodovědu“???), ten rámcově pochop – a nauč se jej vysvětlit v několika jazycích…
___
Tvoje „otázka“:

  • jaké povolání? – překladatele, tlumočníka
  • jaký plat? – podle kvalit a nedostatkovosti tlumočníků daného jazyka (já třeba umím dost slušně slovensky – i když se mí slovenští kamarádi někdy smějí mému přízvuku), ale tím se neuživím ani náhodou (a s potřebami bezdomovce)
  • existuje obor? – jistě, jazyková škola – neznám VŠ, která by nabízela jen ´holé´ studium jazyků

___
Dám ti příklad (z mého blízkého okolí) – holka se chce věnovat nějakému oboru, jehož studium nabízí filosofická fakulta. Takže se tam přihlásí (a protože v daném oboru je dobrá, je přijata).
Jenže se najednou diví, že na filosofii se vyučuje (a pro absolvování studia je nutná) i filosofie (včetně logiky, což je, v podstatě, matematika) a jazyků…
😉

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
lexx

tlumočník, překladatelka, soudy, státní správa, obchod, business, zastupitelství…ale spíš jako doplňková kvalifikace k obchodce, fakultě marketingu a tak podobně
synovec to dělá, je právník

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Myslim, že jako tlumočník/pře­kladatel se mnůžeš uživit docela v pohodě, zvlášť pokud ty jazyky dobře zvolíš…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Znalost jazyků je dobrá.. Můžeš dělat překladatele, tlumočníka atd. Když si vybereš takové jazyky, jakými se mluví v zemích, kde obchoduje tvůj zaměstnavatel, můžeš mít velký plat. Ale je mnoho povolaných ale málo vyvolenných.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Agneta

Můžeš se dobře vdát:D
A pro byznys tvého muže bude tvoje znalost řečí pokladem:D
Studuj jazyky…jiná studia nedoporučuji – tedy já osobně. K těm jazykům příjde ještě kultura, dějiny atd. těch zemí, a to je třeba dobře zvládnout. S jazyky se dá nejen opravdu rozšířit obzor, ale i určitě „dosáhnout toho blahobytu“, o který ti jde:DDD
Předpokladem je talent – který máš, tak čeho se obáváš…
A dál to není o platu, ale o životě:DDD

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek