Avatar uživatele
Registrovaný

Co musí prodejce přikládat ke zboží aneb manuály?

Dobrý den,

koupil jsem na aukru novou ram, která po zakoupení však nešla a prodejce po poslání RAM zpět kvůli reklamaci sdělil, že RAM byla poškozena neodbornou instalací, ať doložím protokol z autorizovaného servisu. Což samozřejmě nemám, nicméně dělal to kolega, co má vyhlášku podle §8. Na což se prodejce odvrátil s tím, ať pošlu příslušný certifikát (zřejmě od výrobce dané paměti). No zkráceně, ramce fyzicky nic nebylo, mikrostatika mohla být poškozena ale i u prodejce a snaží se z toho vykroutit. Je vůbec takové postupy nutné dokazovat, když nebyl přiložen manuál ani jediná instrukce ke zboží? S vyhláškou o paragrafu na nakládání s elektronikou beru, ale certifikáty od výrobce?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Nepřistupujte na žádnou hru s protokoly, certifikáty a pod. Jestli prodejce tvrdí, že RAM byla poškozená, musí to prokázat on. Jestli to neprokáže, musí dodržet reklamační podmínky, pokud nějaké byly dohodnuty. Vyzvěte prodejce k vrácení peněz nebo poslání bezvadného zboží. Když to nepomůže, obraťte se na Centrum sporů Aukra.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Hlada souhlasím:-)

Jen dodám, že pokud má věc instalovat odborník, musí to prodejce/výrobce napsat.
U každého spotřebiče je to vždy uvedeno a musí to být česky.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1815
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 669
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 454
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 391
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.