Avatar uživatele
Bronzový

Co je to CRM?

Doplňuji:
Do googlu si to hodit umím :P Jen mi to není úplně jasné z praktického hlediska. Chtěl jsem to vysvětlit od někoho, kdo s tím má osobní zkušenosti a čekal jsem třeba nějaký tip ... měl jsem lépe formulovat otázku :)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM)

Základní informace
Váš obchodní úspěch závisí na vztahu se zákazníkem. Vztah se zákazníkem bude efektivní nebo neefektivní podle toho, jak kvalitní informace o něm máte. Budete-li mít správné informace, pak nabídnete zákazníkovi správný produkt nebo službu ve správnou chvíli. Výsledkem bude větší úspěšnost Vašeho obchodního úsilí. Řízení a sledování vztahu se zákazníkem Vám umožní systém CRM.

S pomocí CRM dokážete řídit nejen proces prodeje produktu zákazníkovi, ale také následný servis. CRM používají jak obchodníci, tak pracovníci telefonních center, pracovníci servisních oddělení a další. Ať už zákazník zavolá komukoliv ve Vaší firmě, bude překvapen informovaností Vašich kolegů a rychlostí vyřízení svého požadavku.
Klíčovým přínosem CRM řešení je:
zvýšení úspěšnosti v obchodních příležitostech a zvýšení zisku,
získání nových zákazníků (prostřednictvím řízených marketingových kampaní),
zvýšení spokojenosti zákazníků a jejich udržení,
zefektivnění obchodních procesů a snížení nákladů,
využití a koncentrace informací z ostatních systémů (datového skladu, fakturačního systému, apod.),
distribuce jednotných informací mezi pracovníky společnosti,
automatizace využívající integrace s e-mail službami, IP telefonií nebo CTI (integrace s telefonní ústřednou),
reporting a vyhodnocení efektivity obchodních příležitostí a dalších ukazatelů.
Jedno z mnoha řešení crm nabízí "Salesforce CRM":http://www.saleforce-crm.cz

Další v odkazu:
http://www.autocont.cz/…

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Prachobyčejná komunikace se zákazníkem, ale na "vědecké" úrovni.

Je to něco, co každý živnostník dělá úplně přirozeně, ale dala se tomu anglická zkratka a živí se na tom desítky "konzultantů" a podobných parazitů.


Avatar uživatele
Zlatý
 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Registrovaný

lin

Každý má trochu pravdu. CRM je skutečně o přístupu k zákazníkovi (jak ho najít, oslovit, zaujmout, nabídnout, sledovat prodej ale i následně jeho spokojenost). Především je nutné pochopit, že CRM není SW, ale přístup (metoda) - ten SW je jenom nástroj jak to dělat lépe. Někteří lidí to přirozeně dělají správně, ale ne všichni i proto je zde prostor pro tolik konzultantů :D

Důležité je postupovat věděcky a držet se praxe. Tedy pokud chci prodávat, měl bych mít obchodní strategii (víte kdo jsou Vaši zákazníci, víte co chtějí, znáte konkurenci a čím se odlišujete, jak komunikujete svůj produkt ...) no a praxe potom začne separovat na čem záleží a co můžete vypustit.

Pokud CRM tak on-line v prohlížeči (všechno směřuj tímto směrem), nemusí to být nutně cloud, ale nic instalovaného co potřebuje pravidelnou údržbu, synchronizace a ještě si taháte všechna data pořád sebou.

Co se mi líbilo:
http://www.salesforce.com
http://www.bluejet.cz

No bylo toho více, ale asi nemá význam to tady zahrnovat odkazy a vlastními názory na různé produkty, takže to nechám 1x svět a 1x ČR.

 

Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Finance a podnikání

Zlatý Drap 689
Zlatý mosoj 416
Zlatý gecco 242
Zlatý Hlada 239
Stříbrný ivzez 212
Zlatý standa 200
Zlatý hanulka11 179
Zlatý ReHu 172
Zlatý led 156
Zlatý panenka 153

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.