Avatar uživatele
anonym

Co dělat v mém případě? Práce nebo sen?

Dobrý den, mám otázku ohledně zdravotního, případně sociálního pojištění. V této době studuji pátým rokem na gymnáziu, ale tenhle rok už neprolezu do dalšího ročníku – a to hlavně kvůli klavíru. Před několika lety si otec pořídil klavír a já jsem mu od té doby propadl. Věnuji mu vše ze svého volného času, a když jsem uvažoval o budoucnosti, věděl jsem že to bude právě klavír. Můj sen je dostat se na konzervatoř a vystudovat jí, možná potom jít i na vysokou. Ale jelikož jsem na klavír začal hrát takhle pozdě, budu se muset ještě minimálně dva roky učit techniku. A to se blížím ke své otázce. Je mi 16 a rád bych se ty 2 roky učil doma, protože teď chodím na 9 hodin do školy, vracím se unavený a rozladěný a nemám čas ani na teorii. S radostí bych to tak udělal, jediná překážka je ale pojištění, které by za mne v případě, že nebudu studovat, už neplatil stát a to se rodičům vzhledem k naší finanční situaci moc nelíbí. Myslím že by jsme mé pojištění ještě utáhli, ale nerad bych ztěžoval situaci rodičům. Je zde něco co můžu udělat abych rodičům pomohl a zárověn se mohl věnovat klavíru? Pokud jste dočetli až sem, děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? poa.li, chudst před 4714 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Terryle

Ahoj, to je docela těžká situace. V první řadě asi je potřeba vědět, jestli na uměleckou dráhu vážně máš – předpokládám, že chodíš do nějaké umělecké školy, kde by Ti snad mohli říct, jak na tom jsi a jestli má smysl do snu vrážet tolik energie a času. A pokud jsi samouk, tak zkus někoho dobrého aspoň požádat o názor – ať si poslechne, jak hraješ, a řekne, jestli se snažit máš nebo ne.
No,jinak… zdravotní pojištění si budeš muset platit sám, sociální prý snad ne (když nepracuješ, neplatíš si ho – já to teď řeším s kamarádkou kvůli VŠ a přetažení 26 let). Mohl by sis samozřejmě sehnat nějakou brigádu, ale to si nepomůžeš – budeš z ní unavený podobně jako ze školy. Anebo mít jeden, dva dny vyhrazený jen na práci a zbytek týdne cvičit. Pokud by sis takhle něco vydělával, snad by to rodina překousla snáz…
Anebo mě ještě napadá – přestoupit na lehčí střední školu, kde se nebudeš muset tolik snažit. Anebo naopak na školu, která by Tě víc bavila a mohla by Ti pomoct i v hudební kariéře (nebo být pojistkou v případě, že by Ti konzervatoř z jakéhokoli důvodu nevyšla). Třeba nějaká střední pedagogická – se zaměřením na učení hudební výchovy. Mohlo by Tě to víc bavit a něco Ti to dát…
Snad Ti můj názor k něčemu bude. Každopádně moc držím pěsti, máš krásnej sen, ale plnit si sny není snadný… ale občas to někomu vyjde :o)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
terry

Myslím, že by bylo dobré gympl dokončit, nějak a pak jít třeba na tu konzervu nebo jinde studovat klavír. Co nějaké soukr.hodiny?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

Moje rada je jednoznačná.Dodělej gympl.Je to alespoň maturita.A pokud jsi to už neudělal,navštiv nějakého učitele v „lidušce“.Talent a nadání umí poznat.A ještě něco.Když už takhle dopředu,při prvních potížích,vzdáváš gympl,jak si můžeš být jistý,že totéž neuděláš za chvíli s hudbou?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Krátko:
Ak niečo chceš, musíš vydržať napriek prekážkam.
Dokonči si školu, popri tom môžeš cvičiť (nevyhováraj sa na únavu, nedostatok času – ozajstný umelec cvičí,cvičí,cvičí). Po ukončení školy sa rozhodni, čo chceš ďalej robiť.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Budu na tebe taky ošklivý. Věnuj se studiu na gymnáziu. Ze školy nechodíš unavený kvůli učení, ale kvůli tvé psychice, nedostatku pohybu, protože seídíš ve škole, potom doma u klavíru. Dva roky se učit doma ti nedoporučuji protože je to moc dlouhá doma během které si jako mladý zvykneš na volný režim. nevěřím, že se domutíš vstávat každý den ve stejnou ranní hodinu, dodržovat přesný denní režim kde bude čas na učení, čas na pohyb apod.
Jestli tě klavír baví, nevzdávej se ho. Ale začni na sobě pracovat aby si se naučil dělat i nepříjemné věci. Teď je to škola, příště to může být zas něco okolo klavíru.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek