Avatar uživatele
Zlatý

Chtěli byste se zde také nechat vykořisťovat?

Návštěva Škodovky.
Areál Škody auto je větší než Monako. Je zde 20 000 zaměstnanců, z toho 20% žen. Velmi silné odbory.
Firma má šest manažerů, 1 Čech a 5 Němců. Žijí v Praze.
Zisk jde akcionářům, stát akcie nemá. V ČR zůstávají daně, cca 6 mld.
Výroba 1 mil. aut ročně, tj. 1240 denně. Čistý zisk na jednom autě je 1500 euro (t.j. při 27 Kč/euro 50,220.000 Kč denně!). Škoda auto má vlastní elektrárnu, přebytek energie vytápí 25000 bytů v Boleslavi a je to největší zisk továrny.
S Amerikou se neobchoduje, velmi náročná a drahá doprava, spíše Asie, Afrika, Evropa. Na př. Do Alžíru se vyvezlo 25000 aut a objednány jsou další. Nevyrábí se na sklad, pouze na objednávku, je tedy velmi náročná logistika.
Vlastní střední škola, studenti dostávají plat a jsou tak motivováni. Vlastní ubytovny, první rok se platí 2500 Kč měsíčně, je v tom dvakrát týdně úklid. Během roku si mohou zaměstnanci obstarat jiné bydlení nebo zůstat na ubytovně za vyšší nájem. První rok je na rozjezd. V areálu jsou např. obchody včetně butiku. Plat dělníka je cca 21 tis. Čistého + 13 plat + odměny.
Příplatky za přesčasy, odpolední a noční směny, nepřetržitý provoz, svátky, soboty, neděle. Oběd 25 Kč, výběr ze 6 jídel, na každém středisku je bufet, jídelna, odpočinkový kout s mikrovlnkou. 6 týdnů dovolené, možnost zapůjčení auta na 1 rok za Kč 2500 ročně, potom je možno auto odkoupit, nebo si vzít jiné Bezúročné půjčky na byty a všechno možné, příspěvek na mobil, na lázně/nebo jsou zdarma/. Odměny k jubileům, věrnostní odměny. Všude absolutní čistota a německá akurátnost a přísnost. Kariéra: každých 5 let dostane pracovník přidáno a dostane další týden dovolené, naposled v 35 letech. Pak přejde do seniorského programu, může požádat o lehčí práci s další benefity. Kvůli věku se nevyhazuje. Na každém pracovním úseku je elektronická tabule, která ukazuje tempo práce. Plán 1240 aut vyrobeno 460 tempo x vyrobilo by se 1230 aut je nutno zrychlit. Dále různé ekonomické údaje, plnění plánu apod. Takže je každý dělník informován o chodu továrny a vlastní práci. Zlepšováky: každý pracovník může podat zlepšovací návrh, jednou za rok se návrhy slosují a 5 pracovníků dostane auto bez ohledu na to, zda je návrh realizován. Vše je nastaveno tak, aby byl pracovník motivován, informován o své práci a za ni náležitě odměněn. Dopustí-li se dělník opakovaně třech větších chyb, je propuštěn. Minuta neplánovaného zastavení výrobní linky stojí 150 Euro.

Doplňuji:
Replikou "nechat se vykořisťovat" jsem se snažil označit místo kde jsou pro zaměstnance vytvořeny velmi solidní pracovní podmínky a svého zaměstnavatele by si snad mohli cenit a vážit.
Občas však i z těchto stránek jakoby čišelo, že poctivě pracovat je přežitek a ti, kteří tak ještě stále činí jsou zesměšňováni.
Hodně jsem cestoval a poznával svět obyčejných lidí. Proto mě těší, že stejně jako tomu bylo v době mého mládí u nás, i dnes ve světě existují a prosperují místa, kde lidé možnost poctivě pracovat považují za dar od bohů a i těžké denní dřiny si váží!

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

poctivě pracovat na svém a pro sebe považuji za dar od bohů a i těžké denní dřiny si člověk váží
..je to místo, kde jsou pro pracovníky vytvořeny velmi solidní pracovní podmínky ..ty nejlepší, páč tyto jsou smyslem života

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ne, je tam málo bab...
;-D
___
a) kdopak je autorem (kdopak tě chce naštvat)?
b) podobné podmínky jsou leckde (např. doplatku 25 Kč odpovídá stravenka 56 Kč, za tu cenu běžně funguje závodní stravování, případně cenů mohou dotovat i odbory...)
c) pokud se chceš naštvat více, zajímej se o podmínky zaměstnanců ve státních úřadech (ministerstva...)
;-DD


Avatar uživatele
Stříbrný

vykořisťovat? sice je to pásová výroba, takže žádný klídek, ale honička....ale co takové ženské u kasy v marketu...taky to tam není v poklidu a ještě se nervují se zákazníky a berou, když hodně, tak polovinu..takže ano, kdybych neměla jiného zbytí, tak bych se klidně nechala takhle vykořisťovat...a mimo jiné, takhle nějak podobně to fungovalo i u Bati a o změstnance opravdu neměl mouzi .-)


Avatar uživatele
Zlatý

V podstatě nic nového. Něco mezi Baťou a Slušovicemi. Podstatný rozdíl je v tom, že to tehdy byly podniky ryze české.


Avatar uživatele
Zlatý

20 000 zaměstnanců je dost, ale co ti ostatní ?


Avatar uživatele
Pokročilý

Není to poopravenej* slogan "socialisticky pracovat - kapitalisticky žít"?

*
-rudej ostrov v kapitalistickým moři?
-sen Oty Šika?

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

Mě by zajímalo, kolik mají ti manažéři :D
A platy mistrů a takových...:D

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Průměrný plat zaměstnance Škody Auto je okolo 500.000,- Kč /rok.
Průměrný plat ´top´ managera je pak cca 20x vyšší.
;-)
To jde, ne?

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

No snad s tím vyjdou, ale zase moc to není...:D

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

(být to v bankovnictví, tak počítej s faktorem 50x)

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Už dááávno ne - kdybys věděla, za jak ´málo´ dělají ´bankéři´, zaplakala bys...
;-)
Běžný klienťák nemá ani průměrný plat (nebo jen taktak).

 

Zajímavé otázky v kategorii Aktuality a zábava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Aktuality a zábava

Zlatý Drap 4393
Zlatý hanulka11 2790
Zlatý led 2475
Zlatý briketka10 2268
Zlatý annas 1828
Zlatý quentos 1548
Zlatý tom004 1522
Zlatý iceT 1520
Zlatý dědapetr 1472
Zlatý mosoj 1426

Zobrazit celkový žebříček

Kategorie otázek

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.