Avatar uživatele
nikeroska

Chtěla bych jít požádat otce, aby začal platit přídavky, prostřednictvím soudu. Co tam mám říct?

Jsem student, starší 18ti let ;) Děkuji

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Deli, briketka10, alenad před 4217 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kapka

Snad jsem dobře pochopila otázku. Chcete dát k soudu žalobu na otce, který má stanoveno výživné a neplatí ho? Zde v odkazu je řešen stejný případ http://www.ro­dinausoudu.cz/o­tec-neplati-vyzivne-pro-zletilou-dceru-co-s-tim
Píše se zde, že můžete dát trestní oznámení na policii.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Deli

Pokud myslíš výživné (rodiče jsou rozvedeni, ty žiješ s matkou), můžeš podat na příslušný soud tzv. Návrh na stanovení výživného pro zletilé dítě. Napřed by sis to měla doma sepsat, a můžeš k tomu využít vzory na netu, např. si přečti něco o tom jak žádat, zde:
http://www.jak­tak.cz/jak-zadat-vyzivne-pro-zletile-dite.html
a tady přímo najdeš vzory podání návrhu k soudu:
http://www.po­radnabrno.estran­ky.cz/clanky/po­radenstvi/rodi­na-a-manzelstvi/vyzivne-na-dite-starsi-18-let---vzor-zaloby.html
Hodně štěstí.
Doplňuji:
Mapel se mýlí, můžeš dostat výživné i zpětně, a to až za 3 roky.
Podrobněji to najdeš v mém prvním odkazu.

Upravil/a: Deli

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mapel

Pokud nebylo soudem stanovené výživné a soud má nařídit platí výživné tak na nic nečekej a žádnou policii. Podat okamžitě žalobu, protože výživné soud určí od doby podání žaloby a nemáš nárok na výživné zpětně. Podáním oznámení na policii by jsi přišla o peníze.

Pokud má otec vyměřeno výživné, tak potom podat oznámení na polici. Z tvé otázky není přesně jasné o co se ti jedná. Právo je hra se slovy.
Doplňuji:
!!!!!!!!!!!
Tak jak už Axl napsal. Rozlišuj před 18 let věku a po 18 let věku. Pokud nemáte něco ověřeno, tak to nedávejte jako fakt. Zbytečně vedete lidi do problémů.
!!!!!!!!!!!

Upravil/a: Mapel

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

ad Deli, sorry, ale musím tě zklamat. Mapel má pravdu, tebou uváděný interval se vztahuje pouze na nezletilé, právě proto, že sami nejsou plnoprávné a musí je někdo zastupovat při podání.
Kdežto od 18 let se dítě může o svá práva a nároky hlásit samo a okamžitě od vzniku nároků. Proto Zákon o rodině tyto dva stavy takto rozlišuje.
Že to není vždycky fair, je věc jiná, ale k právům plnoletých patří i povinnosti a zodpovědnost za vlastní činy a potřeby.
Zdroj: viz odkaz paragrafové znění (+ zkušenost dcery s matkou).
Doplňuji:
Deli, ještě jednou, citace přímo od tebe §98! Prosím o pečlivé přečtení – viz ode dne podání, pro DĚTI i nejdéle 3 roky zpět.
Výraz děti značí nezletitilý (zletilý je právě od 18 let).
Pozor, nestačí odkazy od webů pro maminky, ještě je nutné právní povědomí, co který výraz v zákonech znamená. Tvrdý šok u soudu se základní osvětou, to je už pozdě, advokát by maminy poučil hned, ještě před trapným fiaskem podání.

§ 98
(1) Právo na výživné se nepromlčuje. Lze je však přiznat jen ode dne zahájení soudního řízení; u výživného pro děti i za dobu nejdéle tří let zpět od tohoto dne.
(2) Práva na jednotlivá opětující se plnění výživného, jakož i ostatní práva na peněžitá plnění vyplývající z tohoto zákona se však promlčují. Bylo-li výživné pro děti přiznáno pravomocným rozhodnutím soudu, promlčují se opětující se plnění po deseti letech; ustanovení § 110 odst. 3 občanského zákoníku se zde nepoužije.

Zdroj: http://zakony-online.cz/?s15&q15­=all

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
alenad

Jo jo je to smutné , ale i takové věci se stávají – tatínkové , by na své děti měli přispívat i když s rodinou nežijí .

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
muflix

ja tomu moc nerozumim, ale nepride vam blbe po soudech tahat svyho otce aby vam platil penize kdyz ste starsi 18ti let ? jina otazka je pokud by ste vy sama mela dite ale z vaseho prispevku nejde vubec poznat v jake ste situaci

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Deli

Ad Dr.Axl: No jo, nejlíp se tam rovnou zeptat, nebo požádat soudní úřednici o pomoc se sepsáním… A když už se tu chytáme za slovíčka, nešlo o web „pro maminky“… 🙂

před 4214 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

ad Deli, web " pro maminky" bylo obrazně míněno na různé populární stránky a life tituly, magazíny apod. pro ženy.
Já mám osobní zkušenost – viz má dcera versus matka, jinak bych si možná také nebyl jist z formulace nějaké snaživé redaktorky, která si jen zběžně přečetla a vyložila si po svém. Daleko horčí je, že to prezentuje tisícům čtenářek, čímž je de facto poškozuje nesprávnou radou – stejně jako zde hojné zavádějící odpovědi v odborných rubrikách.
Ještě důležitá okolnost – podobná podání jsou osvobozena od soudních poplatků, protože podávající jsou logicky bez vlastních příjmů.
Jinak máš pravdu v tom, že soudy jsou vázány bezplatnou poradou o formě a náležitostech právních úkonů, ale pozor! Neposkytují právní konzultace příslušející advokacii. V daném případě je potřeba se obrátit na kancelář civilního a rodinného práva. Na trestním by jen suše sdělili, „Ale děvenko, to my neděláme!“.
Má dcera to řešila tak, že podepsala zmocnění ode mne doporučenému advokátovi, protože veškeré soudní výlohy ve finále hradí žalovaná strana, kde v podstatě nelze prohrát. Větší překážku znamenala ta ostuda, muset se soudit s vlastním rodičem.

před 4213 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Deli

Máš pravdu…
I s tím, že se za návrhy ohledně výživného neplatí poplatky – ani u zletilých, ani u nezletilých. (Momentálně to bohužel taky řeším.) Jinak krátké info ve dvou větách ohledně podání, jeho formy a toho, co a jak mohu žádat, mi poskytla úřednice, která to tam sepisuje, jen tak mezi dveřmi, takže předpokládám, že i ta slečna narazí na paní, která jí trochu poradí… Sepsala jsem si to už sama a teď jsem zvědavá, co se bude dít dál ☹
Ostuda bude taky, protože počítám, že ex bude u soudu vystupovat jako invalida, chudák, nezaměstnaný… a já vím, že se chystá stavět, novou pani a její děti vyvezl do Egypta a hulí jak fabrika… Ale vlastní dceři na tábor nebo na lyžák nepřispěje ani korunu navíc nad rámec alimentů stanovených v době její docházky do MŠ…
Ach jo, to bude boj ☹

před 4213 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Deli

Pánové, vycházela jsem z tohoto:

VÝŽIVNÉ ZPĚTNĚ?

Ještě před několika málo let bylo možné žádat výživné pro zletilé dítě nejdříve ode dne podání návrhu (žaloby o výživné). To už neplatí! Zletilé dítě může žádat výživné až tři roky nazpět. Další z otázek bývá, kde je to v zákoně o rodině upraveno? Odpověď je § 98 odst. 1 zákona o rodině, který zní:

„Právo na výživné se nepromlčuje. Lze je však přiznat jen ode dne zahájení soudního řízení; u výživného pro děti i za dobu nejdéle tří let zpět od tohoto dne.“

V praxi může být situace taková, že rodiče vysokoškoláka se rozvedou, když nastoupí do prvního ročníku. Dítě žije střídavě u matky a na kolejích, otec přetrhá s rodinou veškeré styky, tedy přestane platit dítěti výživné. Zažaluje-li dítě otce ve třetím ročníku na vysoké škole, otec mu bude povinen ušlé výživné doplatit.

… zde je jasné, že jde o ZLETILÉ dítě a JE možno žádat až 3 roky zpětně, byl-li na tuto dávku u zletilého nárok. Pokud mají chybu na stránkách této poradny, omlouvám se, ale nejde o to, že bych neověřenými informacemi krmila tazatelku jen tak z vlastní vůle.
Myslím si ale, že podstatné bylo vůbec tazatelce poradit, jak se to asi dělá, kde najde vzory žádosti a kam je zanést. Na každém soudu je také možné požádat soudní úřednici o pomoc při sepsání – a ta už věci, jako žádost zpětně ano či ne poradí.

před 4215 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek