Avatar uživatele
Katka18

Chci se zeptat,když mi je 18,a stále studuji a můj otec mi pravidelně neposílá alimenty,mohu já sama s tím něco udělat?

Doplňuji:
Pošle jednou za čas, asi tak jednou za 3 měsíce.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kapka, hanny 2, Illines, IK před 4427 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

V osmnácti letech jste to naopak jedině Vy sama, kdo s tím něco může dělat. Dosažením plnoletosti přestává být ve vztahu k zákonu Vaše matka Vaším zástupcem. Zajděte si na sociální odbor, tam vám poradí. Bude nejspíš nutné podat na otce žalobu o neplnění vyživovací povinnosti a vyřešit vše soudně. Ani tak ale nebudete mít jistotu, že otec bude platit pravidelně. Je potom ještě možnost podat na dlužné splátky na otce exekuci, ale vůči otci bych to nedoporučovala dělat. Nikdy nevíte, co se v životě může změnit, a tohle by hrubě narušilo Vaše vztahy.
Doplňuji:
Katko, je mi to líto. Ze svého okolí znám takových případů více než těch, kde otec platí pravidelně. Opravdu je zde jediná šance obrátit se na soud. Co v té věci budete muset udělat, s tím Vám poradí sociálka. Je lepší se obrátit tam, než hned shánět advokáta.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Sůwa

Nejen že můžeš, ale musíš. Od 18 let by měl rodič posílat výživné k rukám dítětě a jedině ty můžeš podat trestní oznámení o neplnění vyživovací povinnosti. Ví otec, že studuješ? Není mi úplně jasné „otec mi pravidelně neposílá“ – znamená to, že posílá nepravidelně nebo neposílá vůbec?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
advokatka