Avatar uživatele
Pokročilý

Ceny v Kauflandu - leták vs. realita

Nedávno jsem si řekl, že zajdu nakoupit do Kauflandu. Vzal jsem si tedy lístek, kde jsem měl poznačené různé zboží z letáku i s aktuálními cenami, jenže když jsem přišel do samotného řetězce, tak jsem si všiml, že u každého toho výrobku byla sice sleva, ale ve skutečnosti cena byla navýšena o korunu nebo dvě oproti slibované ceně ve slevě. Jedná se o nějaký nový marketingový trik? Je to zákonné takhle veřejně mást lidi? Stalo se vám taky něco takového?
Doplňuji:
Tedy například: původně 30 Kč, dle letáku nyní za 19 Kč, ve skutečnosti 21 Kč

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele

Už 21 let platí právě pro podobné případy Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. - viz zdroj:
Jedná se o klamavou reklamu a výmluvy prodejce jej nezbavují odpovědnosti, za jakékoliv rozdíly v cenách deklarovaných a skutečných prodejních sází ČOI nemilosrdně pokuty.
Doporučuji se hlasitě ozvat s poukazem na podezření z podvodného jednání a trvat na dopacení rozdílu. Občas prodavačka řekne, že je to náhodný a ojedinělý omyl, já vždy opáčím, že náhoda by byla 50:50, ale jestliže po 20 let je omyl VŽDY v neprospěch zákazníka, pak to nemá s náhodou nic společného a je to jednoznačně úmyslný záměr. Někdy sice zkoušejí kličkovat, ale při zmínce o negativní reklamě a medializaci, zatím pokaždě ustoupili ze strachu před ostudou.
Díky portálu Potraviny na pranýři se zveřejňuje, že nekalé praktiky používají prodejní řetězce zcela běžně a spoléhají na pasivitu zákazníků.
Takže když už se nějaký aktivní ozve, raději to ututlají, protože drobný doplatek je zlomkem hrozící pokuty.
V Německu a Rakousku si tytéž nešvary nedovolí, pokud si to i u nás také nechceme nechat líbit, nesmíme se bát razantně se bránit a nebýt, jako tupé ovce, za něž českou klientelu (jež preferuje nízké ceny na úkor kvality) považují.

Zdroj: http://business.center.cz/busi ness/pravo/zakony/spotrebitel/

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Zřejmě marketingový trik.
Na letáku bude někde napsáno něco jako "za tiskové chyby neručíme" a když se v obchodu ozveš, že má být cena jiná, svedou to na chybu tisku.


Avatar uživatele
Pokročilý

jj stalo sa mi to ale na slovensku a s eurami....dokonca som sa stretol s tym ze ukazovali ze akcia za 50centov, prisiel som ku pokladni a platil som euro, ked som sa druhy krat vratil zase tam bolo za 50centov a tam drobnymi pismenami ze pri kupe 6 ks, vsetko je marketingovy tah, predsa vecsina ludi si povie ze hore dole 1,2 koruny, ale podla mna je to zbytocne zavadzanie kupujuceho :)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 413
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 262
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 147
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.