Avatar uživatele
Bronzový

Byly skutečným důvodem potopení Titanicu špatné nýty?

Viděl jsem kdysi nějaký dokument, už nevím jaký, rád bych ho viděl znovu kde bylo dokázáno že vydržely podstatně méně něž vydržet měli. Je to tedy hlavní důvod potopení ?? Vím že je tu asi 30 odkazů na toto téma ale já bych chtěl něco aktuálně zjištěného. Co hlavně stálo za potopením ? A především důvěryhodného. díky

A jak se prosím jmenoval ten dokument kde to bylo vysvětleno s těmi nýty ?? Já pamatuji tolik dokumentů o Titanicu (minimálně 10 jen na youtube) ale to co hledám -co tam bylo už tam není :(

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Ja bych rekl, ze za to mohla primarne ta velka dira, co mel v boku...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Těžko říci, co bylo důvodem. Důvodů bylo jistě více. Ale nýty měly údajně dle výpočtů vydržet vyšší tlak.
"Při nárazu Titanicu na ledovec, kdy byl podle výpočtů na každý nýt vyvinut tlak asi 6 350 kg,[107] nýty praskaly, a to zřejmě již při tlaku 4 530 kg,[107] i když měly vydržet až dvojnásobek. V archivech bylo později zjištěno, že pro kování nýtů bylo nakoupeno železo[P. 8] č. 3 „best“ (v překladu nejlepší) s pevností v tahu cca 73 % pevnosti oceli, ale správně mělo být nakoupeno železo č. 4 „best-best“ s pevností v tahu 80 % pevnosti oceli.[108] I přes nevhodné nýty na přídi, největší škody utrpěly prostory s kotelnami 5 a 6, kde byly použity ocelové nýty.[103][109]." :-))
Wikipedie: Titanic (zdroj nelze vložit)


Avatar uživatele
Zlatý

Zjistilo se, že nýty dodávala nějaká čínská firma a také se zjistilo, že v podpalubí byly ukryté tisíce muslimů, kteří chtěli do USA a ti si přece takovou verbež do země nepustí a tak šla ke dnu!


Avatar uživatele
Stříbrný

Ani sebelepší nýty by nezabránily rozpárání boku lodi ledovcem. Já jsem zase četl, že příčinou bylo chybné rozhodnutí kapitána, který se snažil ledovci vyhnout v situaci, kdy to už nebylo možné. Kdyby narazil čelně, zlikvidoval by sice příď a zaplavila se první komora, ale loď by zůstala plavbyschopná.


Avatar uživatele
Bronzový

... špatné nýty,špatný úhel nárazu,velká rychlost,nedostatek dalekohledů,šptaná informovanost,špatně rozvržené přepážky,ono toho bylo víc >>> po bitvě je každý generál


Avatar uživatele
Zlatý

Důvodů bylo víc. Nedbání varování, vysoká rychlost, chybějící dalekohled, reverzace turbíny a po srážce s ledovcem nemožnost radiového spojení a nepochopení světlic na Californianu.
Jak je v dokumentu ukázáno, nýty neměly potřebnou pevnost, spoje se potrhaly až po šestou přepážku a s tím se nepočítalo. Kdyby nýty byly v pořádku, voda by se nedostala za pátou a šestou přepážku a loď by se nepotopila.

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 3361
Zlatý Drap 1793
Zlatý led 1450
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý quentos 1114
Zlatý marci1 1079
Zlatý vagra 799
Zlatý mosoj 798
Zlatý gecco 714
Zlatý iceT 653

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.