Avatar uživatele
Damiana

Byla vám při koupi výrobku nabídnuta „rychlá reklamace“ za stovku?

Stalo se mi dneska v Datartu.
Kupovala jsem tam elektrický zastřihovač vlasů, cena – něco kolem třinácti set. U pokladny mi „nabídli“, že když si k prodejní ceně připlatím ještě 99,– Kč budu „ve výhodě“, pokud bych potřebovala výrobek reklamovat. Jakmile bude mít poruchu, okamžitě(!) mi ho vymění.
Ohradila jsem se, že v případě reklamace mám přece účtenku a záruku, a oni mi jsou povinni výrobek vyměnit tak jako tak. To prý ano, ale může to trvat…
„Pobaveně“ jsem se zeptala, jestli to nabízejí i u výrobků, které stojí třeba stovku (např. kabel k nabíječce na telefon). Prý ano! U všech.

Setkali jste se už s podobnou „nabídkou“?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, quentos, Illines před 3961 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
autacek

S nabídkou jsem se nesetkal, ale taková nabídka služby navíc je zcela legální. Máš svobodnou možnost se rozhodnout dle vlastního uvážení. Pochopitelně nikdo nezpochybňuje, že bys neměla nárok na vyřízení reklamace v průběhu měsíční lhůty dle zákona, někomu však u dražších výrobků může být příjemnější nečekat a rovnou si odvést v případě poruchy výrobek bezvadný.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hakunamatata

To je přeci naše budoucnost! Vzhledem k tomu, ze od nového roku úplně končí dvouletá záruční doba, budeme buď kupovat bez záruky a nnbo s takovou, jakou si zaplatíme. A takovýmto příplatkum za kde co se bude náramně dařit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
pl4toon

S tímto přímo ne, ale setkal jsem se s případem, kdy na výrobek prodejce dával záruku dvě léta a za příplatek dával tři. Jenže pak jsem se dozvěděl, že záruku na tři roky dává dodavatel automaticky ke každému tomuto výrobku. Připadal jsem si okraden a nikdy už jsem v tomto řetězci nic nekoupil.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rocker

Při koupi X-Boxu mi nabízeli prodloužení záruky za 1000 kč,samozřejmě jsem to odmítl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

bohužel příplatky za záruku budou časem asi velmi běžné, … paradoxně to však velmi pomůže čínským výrobcům, kteří jsou mnohem levnější a problémy se zárukou se u nich zmiňují jako častý nedostatek, … takto se to prakticky vyrovná a zůstane jen ta vlastnost „levnější“ takže naši vlastní výrobci budou mít co dělat aby vůbec oslovili nějakou zajímavou nabídkou.
Doplňuji:
jen si to porovnejte, … Samsung Galaxy telefon S4 v evropě za 13tisíc korun s eventuálním příplatkem za nějakou záruku ve výši tak 1500,– … v přímé konkurenci s čínským telefonem Feiteng H9500 S4 který běžný uživatel od Samsungu ani nerozezná (výkon zrovna tak špičkový a naprosto stejný software, stejné aplikace i hry) a cena ? 3700,– Kč 🙂

záruka v ceně byl u evropských výrobců vždy výrazný bonus, pokud na nový rok tato vymoženost padne, budu kupovat asi už jen v číně 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
arygnoc

asi by som tu službu kúpil a informoval o tom i s kópiou platobného dokladu obchodnú inšpekciu.
Pri reklamácii (ba ani pri kúpe) nie je možné niekoho uprednostňovať (občiansky zákonník).

je to v rozpore so zákonom, možno i dôvod k uzavretiu prevádzky.

před 3961 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování