Byla by špatná volba koupit nový mobilní telefon s 5mpx fotoaparátem místo 8mpx?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Stříbrný

Megapixly jsou jen marketingový tah na neznalé. Pro běžné použití je víc než dostatečné 2mpx. Vynásob si rozlišení monitoru a sama si odpovíš :)

Např. můj má rozlišení 1280x800 pixelů, což je 1 024 000 pixelů. Pokud budu fotky zobrazovat na tomto monitoru, stačí mi 1mpx.

Další odpovědi:

Zlatý

Myslíš, že s 5mpx bude hůř telefonovat?

Pokročilý

u mobilech to je vcelku jedno, protože tam jde o kvalitu fotáku nikoliv megapixelu. Jsem fotograf a vlastním jeden z nejlepších modelů od Canonu co se v česku dají sehnat (nedávno koupeno místo auta) a má rozlišení 18 mpx kdyžto Xperia Z1 má třeba 21mpx a ty fotky vypadájí příšerně, spíš je to na opak, čím méně, tím lépe .. ale u fotáku je to taky tak, osumnácka je, prtože to fotí ve velkém rozlišení, ale to je piplání na dost dlouho, prostě si kup ten který je bud hezčí, levnější a nebo prostě má lepší výbavu a o foták se nestarej 5mpx stačí

Setapuch: moje kamerka na notebooku má 2mpx a jsem rád že to vůbec vyfotí 640x320 ..

Zlatý

Zamyslite sa, k čomu chcete tento telefon používať.
Pokiaľ odpoveď znie na telefonovanie, sms a podobne, ak nezáleží na superkvalite obrázku, ale len pohotovostnom používaní fotoaparátu (pbrázok dopravnej značky, či názvu ulice) potom stačí aj 5mpx.
Ak ale chcete mať Superkvalitu aj v telefonovaní aj vo fotení,
používajte samostatný superkvalitný telefónný
a samostatný superkvalitný fotografický prístroj
značky podľa vlastného výberu

Zlatý

Hustota pixelů má vliv na zobrazení detailů ! Uplatní se to ale pouze tehdy, když ty detaily umí vykreslit také objektiv a to u mobilu vůbec nehrozí.
Navíc na co detaily, když se nakonec na fotku díváš maximálně ve full HD to jest 2 Mpix !! Jiné to je když fotku necháváš tisknout. 4 K dosud tak běžné není.

Totéž platí pro toho, kdo se zde chlubí s drahým foťákem a to je bohužel vše.