Avatar uživatele
Bonykík

Byl by někdo schopný vypočítat tyto úlohy, pokud ano, prosím o napsání vzorců podle kterých se to počítá, nevím si rady.

  1. Automobil jede v zatáčce o poloměru 90m, jaká je jeho nevyšší možná rychlost v zatáčce, když součet smykového tření mezi autem a zemí je 0,5.
  2. Letadlo opisuje kružnici kolmou na rovinu, poloměr kružnice je 500m, vypočítej jakou tlakovou silou působí pilot svými 80kg na sedadlo v letadle, letadlo letí 100m/s.

Zajímavá 0 před 4098 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Já si to neodpustím a napíšu to: To si jako myslíš že nám tu vyflákneš příklad a my se tu postavíme na hlavu? V první řadě vem si tužku a papír a 4× si to vypočítej, a pokud ti 4× vyjde správný vysledek víš že si to vypočítal správně. Nevíš jak počítat: Učebnice či ODBORNÉ matematické weby (přiznám se =D učím se podle tohoto a při testu jsem měl vždy 2 občas 1 🙂 → http://www.mat­web.cz/ studuji taky SŠ ) tak že zasedni a počítej. Hodně štěstí

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Conchus

Nejlépe ti poradí učebnice!!!!!!!!!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

My jsme museli ještě vzorce odvozovat ze základního vzorce

Ft =Fo
Fn*f = mrw2

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Bonykík

Já jsem to vypočítala, ale nejsem si tím jistá… a nevím co na tom změní fakt, že když počítáš podle 1 vzorce výjde ti to vždy stejně, a to si zdaleka myslím, že to dobře nemám 😁

před 4098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
RedC22

První příklad vychází z předpokladu: Třecí síla = dostředivá síla (maximum je asi 200 m/s = 717,6 km/h, třecí součinitel mi přijde poměrně velkej)
U druhýho nerozmim zadání. Co to znamená „Letadlo opisuje kružnici kolmou na rovinu“? Na jakou rovinu?!

před 4098 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek