Avatar uživatele
olala

Alimenty pro 18letého syna na SŠ který odešel z kompletní rodiny?

Dobrý den, odešel jsem v 18ti z domu (detaily si nechám pro sebe,měl jsem to vážně těžké). Otec mě odhlásil ze střední školy, ale já se stihl přihlásit na jinou a tu teď studuju, ovšem nemám peněz nazbyt, a někde jsem četl, že mi musí platit alimenty dokud nedostuduju. Platí to i v případě že moje rodina byla kompletní,já se neshodl s otcem a proto jsem odešel?
Doplňuji:
Bylo to takto: on se na mě naštval,než mi bylo 18 měl jsem domácí vězení atd a odhlásil mě ze školy aniž by se mě na cokoliv ptal. Já jsem se v 18ti odstěhoval (o minulých letních prázdninách),a pokračoval jsem ve studiu na jiné škole. Rodiče jsou pořád spolu,já se z nedostatku financí musel zase vrátit (poté co mi matka lhala jak se otec změnil blabla), a samozřejmě nic z toho nebyla pravda. Teď z něj chci akorát vytlouct peníze, jenže nevím jak to s těma alimentama je,když jsou pořád spolu. Máti vydělává prd,na tu kašlu,ale jde mi primárně o otce.on vydělává více než dost,a já těžko utáhnu garsonku při studiu na střední škole. To ho mám dát prostě k soudu nebo jak? :D domluva nebude možná, a ani ji nechci.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: olala

Zajímavá 0 před 4084 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
pusinka50

Obávám se, že to budeš muset řešit soudní cestou.
Jsi oprávněná osoba.

Oprávněné osobě lze doporučit, aby se snažila nejprve o dohodu s povinným (písemnou formou vyzvat k plnění povinnosti, odeslat doporučeným dopisem nebo prokazatelně předat proti podpisu). Pokud se toto upozornění jeví jako neúčinné, pak lze podat k soudu návrh na nařízení výkonu rozhodnutí a to formou srážek ze mzdy, odpisem z účtu atd.
Oprávněná osoba má také možnost podat na Policii ČR trestní oznámení pro podezření z trestného činu zanedbání povinné výživy.