Avatar uživatele
olala

Alimenty pro 18letého syna na SŠ který odešel z kompletní rodiny?

Dobrý den, odešel jsem v 18ti z domu (detaily si nechám pro sebe,měl jsem to vážně těžké). Otec mě odhlásil ze střední školy, ale já se stihl přihlásit na jinou a tu teď studuju, ovšem nemám peněz nazbyt, a někde jsem četl, že mi musí platit alimenty dokud nedostuduju. Platí to i v případě že moje rodina byla kompletní,já se neshodl s otcem a proto jsem odešel?
Doplňuji:
Bylo to takto: on se na mě naštval,než mi bylo 18 měl jsem domácí vězení atd a odhlásil mě ze školy aniž by se mě na cokoliv ptal. Já jsem se v 18ti odstěhoval (o minulých letních prázdninách),a pokračoval jsem ve studiu na jiné škole. Rodiče jsou pořád spolu,já se z nedostatku financí musel zase vrátit (poté co mi matka lhala jak se otec změnil blabla), a samozřejmě nic z toho nebyla pravda. Teď z něj chci akorát vytlouct peníze, jenže nevím jak to s těma alimentama je,když jsou pořád spolu. Máti vydělává prd,na tu kašlu,ale jde mi primárně o otce.on vydělává více než dost,a já těžko utáhnu garsonku při studiu na střední škole. To ho mám dát prostě k soudu nebo jak? :D domluva nebude možná, a ani ji nechci.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: olala

Zajímavá 0 před 4084 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
pusinka50

Obávám se, že to budeš muset řešit soudní cestou.
Jsi oprávněná osoba.

Oprávněné osobě lze doporučit, aby se snažila nejprve o dohodu s povinným (písemnou formou vyzvat k plnění povinnosti, odeslat doporučeným dopisem nebo prokazatelně předat proti podpisu). Pokud se toto upozornění jeví jako neúčinné, pak lze podat k soudu návrh na nařízení výkonu rozhodnutí a to formou srážek ze mzdy, odpisem z účtu atd.
Oprávněná osoba má také možnost podat na Policii ČR trestní oznámení pro podezření z trestného činu zanedbání povinné výživy.

Situaci konzultuj se sociálními pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dětí, kteří v rámci poradenské činnosti poskytují pomoc při uplatňování nároku dítěte na výživné a při vymáhání plnění vyživovací povinnosti k dítěti.

Pakliže jsi sám v domácnosti a nemáš s nikým společné příjmy, zajdi si nejdříve na sociálku a podej žádost o měsíční příspěvek na bydlení, na dopravu a případně i na mimořádnou finanční pomoc.

Pak si zjisti, kde je sociálně-právní oddělení a poraď se o způsobu vymáhání výživného.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Platí vyživovací povinnost dp doby pokud dítě studuje. Omezeno dovršením 26 roku. Alimenty /výživné/ může určit jen soud. Doporučuji dohodu s rodiči o pravidelném příspěvku. Jinak by to zřejmě bylo nutné řešit přes sociálku.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Alesh

Jestli ti je 18 a nikdy jsi nepřerušil studium, pak oba tvoje rodiče mají vůči tobě vyživovací povinnost. Domáhat se jí lze jedině soudně. Pokud bys žil u jednoho z rodičů, dostaneš 20–25% z čistého příjmu toho druhého, což je na 99% otec. Jak to je v tomto případě, nevím, ale právník ti to jistě vysvětlí. Konzultace tě přijde na cca 500 Kč.
Doplňuji:
Navštiv sociálku, tam ti to soudružka úřednice vše zprocesí…

Upravil/a: Alesh

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
studium

Na SPOD už nepatříš,jsi plnoletý.Musíš sepsat civilní žalobu o výživné od obou rodičů.Bydlení musíš řešit, tak aby bylo přiměřené,radím podnájem s více studenty,opatři si potvrzení,že jsi nebyl z minulé školy vyloučen a odhlášení proběhlo z iniciativy tvého rodiče.Ideální by bylo,kdyby jsi sehnal ubytování na internátě.Podej žalobu a zažádej si o životní minimum na sociálce.Hlavně docházka do školy musí být OK.Po soudě přestaneš brát příspěvek od sociálky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek