Avatar uživatele
Bronzový

Akční ceny potravin. Z čeho je složena cena?

V obchodě stojí čokoláda normálně 26 kč, v týdenní akci je prodávána za 12 kč. Z těch 12-ti korun, má pár korun samotný obchod, pak nějací dodavatelé a samozřejmě nakonec ta čokoládovna.
Zajímá mě kolik potom musí být výrobní cena čokolády, že se jim to pořád vyplatí.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Hlasujte v anketě

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Jiná inteligentní odpověď

Supermakety nemají žádného dodavatele. Oni odebírají ve velkém přímo od výrobce. Proto jim menší obchody nemohou konkurovat. Pokud zlevní 50% tak věz že stále prodávají se ziskem. Takže jediné co z tvé inteligentní otázky lze vyvodit, že prodávají čokoládu mimo akci s více než 50% rabatem.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Jiná inteligentní odpověď

U akčního zboží může jít obchod i do záporné marže. Do ztráty se však nedostane, protože zákazník zpravidla koupí kromě akčního zboží i zboží s běžnou marží. Příklad s čokoládou není typický. Slevy na akčním zboží jsou většinou do 30%, takže je to jen snížení marže. Např. Tesco má marži 34,8 %.


Avatar uživatele
Stříbrný

Jiná inteligentní odpověď

Doplňuji:
Supermarkety velice rádi nachytají zákazníky na akční slevy ale neprodělají. Jak to dělají?
1. Mají výrobek v akci stále předražený a v jiném obchodě jej najdeme levnější. Tj. vědomé klamání zákazníka.
2. Zlevní výrobek, ale stále mají nějakou menší marži.
3. Některé prošlé výrobky se upraví a prodají jinak. Např. prošlé maso se očistí semele, okoření a je to třeba mělněné ochucené maso.
4. Donutí výrobce pomocí pro něj nevýhodně uzavřené smlouvy, že jednou za čas (termíny jsou přesně stanoveny) své výrobky dodá pod výrobní cenu. Dále si nechá od výrobce platit za umístění v regálu a když není zbytí tak jej donutí změnit složení výrobků (jíme stále větší kšunty). Výrobce na tyto pro něj nevýhodné podmínky musí přistoupit jinak má smůlu a do prodeje daného řetězce se nedostane.
Co z toho vyplývá. Supermarkety mají skoro vždy zisk. Zákazník a výrobce prodělá.
A NĚKDO toto u nás v minulosti povolil a NIKDO s tím nic nenadělá, nebo spíše NECHCE udělat, protože dostane dobré všimné.


Avatar uživatele
Stříbrný

Jiná inteligentní odpověď


Avatar uživatele
Bronzový

Jiná inteligentní odpověď

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Aktuality a zábava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Aktuality a zábava

Zlatý Drap 4395
Zlatý hanulka11 2790
Zlatý led 2475
Zlatý briketka10 2269
Zlatý annas 1828
Zlatý quentos 1548
Zlatý tom004 1522
Zlatý iceT 1519
Zlatý dědapetr 1472
Zlatý mosoj 1426

Zobrazit celkový žebříček

Kategorie otázek

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.