Zeptal/a se – 22.únor 0:39
Aktuality a zábava – Zábava a ostatní
6:2(1+2)= 9 proč ne 6/2(1+2)=1
(6:2)(2+1)=9 považuji za správné, ale tak to zadané není
6:(2(1+2))= 1 toto také považuji za správné
Pokud je to tak. Prosím o matematické zdůvodnění.
Zlomek je naznačené dělení. Místo : lze psát zlomkovou čáru. Podle jaké
dnes platné matematické poučky nelze
zahrnout vše co je za : do jmenovatele zlomku, když to není naznačeno
závorkami.
Zeptal/a se – 22.únor 0:54
Aktuality a zábava – Zábava a ostatní
6:2(1+2)= 9 proč ne 6/2(1+2)=1
(6:2)(2+1)=9 považuji za správné, ale tak to zadané není
6:(2(1+2))= 1 toto také považuji za správné
Pokud je to tak. Prosím o matematické zdůvodnění.
Zlomek je naznačené dělení. Místo : lze psát zlomkovou čáru. Podle jaké
dnes platné matematické poučky nelze
zahrnout vše co je za : do jmenovatele zlomku, když to není naznačeno
závorkami.
Doplňuji:
Když píši / myslím tím zlomkovou čáru se všemi dopady. Co je před je
čitatel a co je za je jmenovatel, pokud to není závorkami naznačeno
jinak.
Pro výsledek 9 je to buďto zadané špatně, nebo platí nějaká
matematická poučka, kterou jsem již zapoměl.
Jenom podotýkám, že v odborných kruzích se výpočty zadávají ve
zlomkovém tvaru a zde nemůže dojít k nedorozumění.