Zeptal/a se – 29.březen 7:30
Právo a zákony – Obchodní právo
Dobrý den,
můj dotaz se týká obchodního práva a vrácení zboží v zákonné
lhůtě 14 dnů.
V internetovém obchodě jsem zakoupil grafickou kartu za 6906Kč včetně
poštovného.
Zboží jsem vrátil v zákonné lhůtě 14dnů prodejci. Prodejce má nárok
při vrácení peněz na odpočet skutečně vynaložených nákladů. Bylo my
však naúčtováno 996Kč. Částka je prý „storno“ poplatek za vrácení
zboží od prodejce dodavateli a poštovné za odeslání zboží k dodavateli.
Může my tato částka být naúčtována? S prodejcem není již možná
další domluva, jak mám tedy případně dále postupovat?
Děkuji
Zeptal/a se – 29.březen 8:19
Právo a zákony – Obchodní právo
Dobrý den,
můj dotaz se týká obchodního práva a vrácení zboží v zákonné
lhůtě 14 dnů.
V internetovém obchodě jsem zakoupil grafickou kartu za 6906Kč včetně
poštovného.
Zboží jsem vrátil v zákonné lhůtě 14dnů prodejci. Prodejce má nárok
při vrácení peněz na odpočet skutečně vynaložených nákladů. Bylo my
však naúčtováno 996Kč. Částka je prý „storno“ poplatek za vrácení
zboží od prodejce dodavateli a poštovné za odeslání zboží k dodavateli.
Může my tato částka být naúčtována? S prodejcem není již možná
další domluva, jak mám tedy případně dále postupovat?
Děkuji
Doplňuji:
Reakce na příspěvek od Hykam
Děkuji za odpověď, nicméně s tím stále nesouhlasím. Názory na tento problém se opravdu liší, ČOI toto sice neřeší, ale po telefonické domluvě prý prodejce nemá nárok vyžadovat proplacení nákladů spojených s vrácením zboží od něj k jeho dodavateli, toto potvrdil i jistý právník na jiném serveru. Zákazník přeci nemůže mít vliv na smluvní vztah mezi prodejcem a jeho dodavatelem. Tento „storno“ poplatek by mohl činit i třeba 50 procent z původní ceny a pak by nějaké vracení zboží v zákonné lhůtě nemělo žádné opodstatnění.