Zeptal/a se – 14.květen 15:59
Auta a doprava – Letadla
Zdraví, chci se jen zeptat zda někdo neví jaký má točivý moment
letecký motor z 2. světové války … všude jsem se dočetl jen výkon
při určitých otáčkách …
např Thunderbolt cca 2300ot/m a cca 2500koní, což je nehorázné, když bych
to jen tak ze srandy porovnal s motorem z hondy tak je to srandovní 8000ot/m
a jen 160koní (VTi)(na to kolik točí otáček, tak ten výkon je
směšnej)
ale k věci, často jsem četl, že takový motory měly tak monstrózní
točivý moment, že piloti nemohli prudce přidávat tah, jinak by se letalo
přetočilo, jak by ta vrtule zabrala … tak mě to zajímá kolik to může
mít Nm …
Zeptal/a se – 14.květen 16:12
Auta a doprava – Letadla
Zdraví, chci se jen zeptat zda někdo neví jaký má točivý moment
letecký motor z 2. světové války … všude jsem se dočetl jen výkon
při určitých otáčkách …
např Thunderbolt cca 2300ot/m a cca 2500koní, což je nehorázné, když bych
to jen tak ze srandy porovnal s motorem z hondy tak je to srandovní 8000ot/m
a jen 160koní (VTi)(na to kolik točí otáček, tak ten výkon je
směšnej)
ale k věci, často jsem četl, že takový motory měly tak monstrózní
točivý moment, že piloti nemohli prudce přidávat tah, jinak by se letalo
přetočilo, jak by ta vrtule zabrala … tak mě to zajímá kolik to může
mít Nm …
Doplňuji:
Dochy: tohle není odpověď … jak to můžeš dopočítat … už jen u auta
to nedopočítáš … například už u těch aut, kde nejsou velký výkony
proti letadlům … 1,9TDI 96kW = 320Nm, 1,9TDI 110kW = 320Nm, 1,9TDI 118kW =
320Nm
tři motory o stejném objemu, stejném vstřikování a všechny
přeplňované … každý úplně jiný výkon, ale stejný krouťák …