Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 14.květen 15:59

Jaký má točivý moment letecký motor z 2 s.v.?

Auta a doprava – Letadla

Zdraví, chci se jen zeptat zda někdo neví jaký má točivý moment letecký motor z 2. světové války … všude jsem se dočetl jen výkon při určitých otáčkách …
např Thunderbolt cca 2300ot/m a cca 2500koní, což je nehorázné, když bych to jen tak ze srandy porovnal s motorem z hondy tak je to srandovní 8000ot/m a jen 160koní (VTi)(na to kolik točí otáček, tak ten výkon je směšnej)
ale k věci, často jsem četl, že takový motory měly tak monstrózní točivý moment, že piloti nemohli prudce přidávat tah, jinak by se letalo přetočilo, jak by ta vrtule zabrala … tak mě to zajímá kolik to může mít Nm …

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 14.květen 16:12

Jaký má točivý moment letecký motor z 2 s.v.?

Auta a doprava – Letadla

Zdraví, chci se jen zeptat zda někdo neví jaký má točivý moment letecký motor z 2. světové války … všude jsem se dočetl jen výkon při určitých otáčkách …
např Thunderbolt cca 2300ot/m a cca 2500koní, což je nehorázné, když bych to jen tak ze srandy porovnal s motorem z hondy tak je to srandovní 8000ot/m a jen 160koní (VTi)(na to kolik točí otáček, tak ten výkon je směšnej)
ale k věci, často jsem četl, že takový motory měly tak monstrózní točivý moment, že piloti nemohli prudce přidávat tah, jinak by se letalo přetočilo, jak by ta vrtule zabrala … tak mě to zajímá kolik to může mít Nm …
Doplňuji:
Dochy: tohle není odpověď … jak to můžeš dopočítat … už jen u auta to nedopočítáš … například už u těch aut, kde nejsou velký výkony proti letadlům … 1,9TDI 96kW = 320Nm, 1,9TDI 110kW = 320Nm, 1,9TDI 118kW = 320Nm
tři motory o stejném objemu, stejném vstřikování a všechny přeplňované … každý úplně jiný výkon, ale stejný krouťák …