Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 21.duben 10:29

Co si myslíte o novém písmu, které se žáci budou učit ve školách?

Věda – Jazyky

Možná jste slyšeli o tom, že se v poslední době mluví o náhradě psacího písma za tištěnou formu Comenia script. Bude písmo pro děti přínosem?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 22.duben 8:50

Co si myslíte o novém písmu, které se žáci budou učit ve školách?

Věda – Jazyky

Možná jste slyšeli o tom, že se v poslední době mluví o náhradě psacího písma za tištěnou formu Comenia script. Bude písmo pro děti přínosem?
Doplňuji:
Můj pohled na nové písmo. Nemusíte s ním souhlasit. Jinak díky za odpovědi.

Mně osobně se rovněž nový způsob psaní nezamlouvá. Diskutovali jsme se známými a došli ke stejnému závěru – tiskací písmo nikoliv. Proto se domnívám, že ne vše nové, je účelné.
Je pravda, že psací písmo děti již moc nevidí, snad jen učitel jim takto píše na tabuli. Ale nejde jen o písmo jako takové. Moje sousedka má prvňáčka. Když k ní přijdu na návštěvu, sleduji chlapce, jak se učí psát. Maluje kolečka, elipsy, čáry, spojuje vše dohromady, trénuje i pohyb ruky, aby pak uměl správně a lehce malovat písmenka, spojovat je, vytvářet slova i různé obrázky. K čemu je to dobré? Jednak se prý pozná (říká odborník), zda má dítě výtvarné nadání, jakou má představivost, obrazotvornost apod. Podobné jako si při skládání kostek, stavebnic dítě vytváří celistvý obraz domku, zvířátka apod. Když si jen sedne do autíčka – nic netvoří. O tom určitě ví své učitelky v mateřských školách. Nedávno jsem se ptala asi osmi či devítiletého chlapce, jaká zná osobní auta. Mlčel. Vyjmenovala jsem mu několik značek aut, mezi nimi Audi. On odpověděl, že to není auto, ale Audi. Chyběl mu v mozku spoj mezi pojmy. Podobně by to dopadlo i s tiskacím písmem – opět by u dítěte nedošlo k vazbě a vytvoření spojů.
Na počítači i jinde vidí dětí samostatné grafy, symboly, čísla, znaky vzájemně nespojené.
Ve skutečnosti mozek dává pokyny ruce, jak a co má psát. Vzájemným spojováním písmen se propojují i informace v mozku (tedy i obě hemisféry). To umožňuje (samozřejmě později) používat i „zdravý selský rozum“, nikoliv si jen udržovat paměť. Při tiskacím písmu spoje nevznikají.
Snad jen u dětí, které jsou postiženy lehkou dysfunkcí a mají problémy s písmem, je písmo Comenia script přínosem. Ale to je jiná kapitola.
Souhlasím tedy i s názorem jiných, kteří tvrdí, že nové písmo je cesta do pekla!!