Zeptal/a se – 12.červen 11:17
Právo a zákony – Obchodní právo
Pokud zboží v servise neuzná v záruční lhůtě, požaduje zaplacení vyjádření, a bere v potaz pouze datum z předchozího reklamačního protokolu, jak se mohu bránit u prodejce? Jedná se o 3× stejnou závadu a odstoupení od smlouvy.
Zeptal/a se – 12.červen 12:30
Právo a zákony – Obchodní právo
Pokud zboží v servise neuzná v záruční lhůtě, požaduje zaplacení
vyjádření, a bere v potaz pouze datum z předchozího reklamačního
protokolu, jak se mohu bránit u prodejce? Jedná se o 3× stejnou závadu a
odstoupení od smlouvy.
Doplňuji:
Jedná se v podstatě o 3. stejnou závadu mobilního telefonu uplatňováno
přímo u operátora. Při uplatňování reklamace (odstoupení od smlouvy)
bylo doloženo reklamačními protokoly prodloužení záruční lhůty.
Konflikt nastal v okamžiku, kdy na reklamačním protokolu bylo uvedeno
nižší datum převzetí(např. 5.5.) než na záručním listu (např. 10.5.),
přičemž datum odevzdání k posouzení byl stejný na obou dokumentech
(např. 20.4.). Prodejce trval původně na svém, že reklamaci nepříjme
kvůli „prošlé“ záruční lhůtě (a že jsem si datum vyplnil do ZL
sám), ale nakonec chybu při výpočtu zbývajích dnů reklamace uznal. Nyní
mi volal, zda-li požaduji opravu (výměnu celého dílu) nebo vrátit ze
servisu včetně zpoplatněného vyjádření, s tím že nebylo uznána
reklamace v záruční lhůtě. Mohu se nějak bránit?