Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.březen 0:04

M5AD je starý olej viskozní třídy dle SAE 20W-30 a staré specifikace pro motory vyráběné v letech 1964–67 !! a 1969 Výkonnostní specifikaci má dle API SC/CB.
Podle viskozní třídy je to olej pouze pro letní provoz. Je aditivovaný se zvýšeným rozpouštění usazenin. Viz klasifikace SC/CB.

M7ADS je novější olej viskozní třídy 15W-40 tedy širokorozsahový určený pro letní provoz a mírnou zimu.
Výkonnostní specifikace dle API je SG/CF-4. Olej je určen pro velmi zatěžované benzinové i naftové motory. Norma byla zavedena v roce 1990. Je novější a tedy zpětně zplňuje zmiňovanou normu z příručky.
S v ADS znamená že olej lze použít i u motorů s katalyzátorem. On lze totiž použít i v benzinových motorech viz. specifikace SG (proto to S). Což tě stejně u vznětového motoru nemusí vzrušovat.

Olej lze použít. Samozřejmě za předpokladu že byl používán ten M5AD.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.březen 0:07

M5AD je starý olej viskozní třídy dle SAE 20W-30 a staré specifikace pro motory vyráběné v letech 1964–67 !! a 1969 Výkonnostní specifikaci má dle API SC/CB.
Podle viskozní třídy je to olej pouze pro letní provoz. Je aditivovaný se zvýšeným rozpouštění usazenin. Viz klasifikace SC/CB.

M7ADS je novější olej viskozní třídy 15W-40 tedy širokorozsahový určený pro letní provoz a mírnou zimu.
Výkonnostní specifikace dle API je SG/CF-4. Olej je určen pro velmi zatěžované benzinové i naftové motory. Norma byla zavedena v roce 1990. Je novější a tedy zpětně zplňuje zmiňovanou normu z příručky.
S v ADS znamená že olej lze použít i u motorů s katalyzátorem. On lze totiž použít i v benzinových motorech viz. specifikace SG (proto to S). Což tě stejně u vznětového motoru nemusí vzrušovat.

Olej lze použít. Samozřejmě za předpokladu že byl používán ten M5AD nebo jiný aditivovaný olej.