Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 22:11

Elektromobily jsou technologie starší o třicet let, než spalovací motory. Kolem roku 1900 jich byla většina ze všech aut, kvůli snadnému ovládání, resp. startování a údržbě. První auto, které překročilo 100km/h byl elektromobil. Elektromobil je tak vlastně prehistorická technologie. Všechno co kdy bylo na baterky větší než kniha vždycky stálo za prd, od aut až po ponorky.

Naakumulovaná energie totiž v případě baterií činí v optimálním případě jenom 1/42 energie nafty, 1/38 energie benzinu v poměru k váze. Všimněte si, že rozdíl mezi benzinem a naftou je jen pár procent, přesto je to dost na to, aby se dnes už prakticky nafta preferovala jako palivo automilů. Za zmínku stojí jen to, že efektivita elektromotorů je zhruba dvounásobná efektivitě spalovacího motoru.

Přesto auto na baterky je asi jako kamarád na baterky. Současné elektromobily se tak snaží snížit váhu, odpor kol, odpor vzduchu a spotřebu energie (klimatizace, topení, světla) na minimum. To je ale jenom zmírňování problému s bateriemi, nikoliv řešení. Je to mrtvá technologie, kterou každou dekádu někdo snaží oživit.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 22:16

Elektromobily jsou technologie starší o třicet let, než spalovací motory. Kolem roku 1900 jich byla většina ze všech aut, kvůli snadnému ovládání, resp. startování a údržbě. První auto, které překročilo 100km/h byl elektromobil. Elektromobil je tak vlastně prehistorická technologie. Všechno co kdy bylo na baterky větší než kniha vždycky stálo za prd, od aut až po ponorky.

Naakumulovaná energie totiž v případě baterií činí v optimálním případě jenom 1/42 energie nafty, 1/38 energie benzinu v poměru k váze. Všimněte si, že rozdíl mezi benzinem a naftou je jen pár procent, přesto je to dost na to, aby se dnes už prakticky nafta preferovala jako palivo automilů. Za zmínku stojí jen to, že efektivita elektromotorů je zhruba dvounásobná efektivitě spalovacího motoru.

Přesto auto na baterky je asi jako kamarád na baterky. Současné elektromobily se tak snaží snížit váhu, odpor kol, odpor vzduchu a spotřebu energie (klimatizace, topení, světla) na minimum. To je ale jenom zmírňování problému s bateriemi, nikoliv řešení. Je to mrtvá technologie, kterou každou dekádu někdo snaží oživit.

Ještě jenom doplním, že ekologická zátěž elektromobilů sice nikdy nebyla přesně vypočtena, protože nejde srovnávat pár prototypů s miliony aut, ale baterie je třeba měnit a jsou těžko recyklovatelné, elektřina se ve většině světa vyrábí z fosilních paliv a dobíjení baterií je značně ztrátové množství uložené energie v bateriích.