Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.říjen 16:28

Jaký nejdelší silniční vlak existuje?

'!Nejdelší RT byste správně měli hledat v zemi jeho původu, a tou zemí je Austrálie.

První rekord, který byl zapsán do Guinnesovy knihy rekordů, byl v roce 1999, kdy byla zapsána souprava s 45 návěsy o hmotnosti 603 t, délce 610 m.

O 7 let později, tedy v roce 2006, byl tento rekord překonán s neuvěřitelnými 112 návěsy.

Představte si, že tento RT měřil 1414 metrů, tedy bezmála 1,5 kilometru.

Podle http://www.au­tolexicon.net/cs/ar­ticles/silnic­ni-vlak/

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.říjen 16:34

Jaký nejdelší silniční vlak existuje?

'!Nejdelší RT byste správně měli hledat v zemi jeho původu, a tou zemí je Austrálie.

První rekord, který byl zapsán do Guinnesovy knihy rekordů, byl v roce 1999, kdy byla zapsána souprava s 45 návěsy o hmotnosti 603 t, délce 610 m.

O 7 let později, tedy v roce 2006, byl tento rekord překonán s neuvěřitelnými 112 návěsy.

Představte si, že tento RT měřil 1414 metrů, tedy bezmála 1,5 kilometru.

Podle http://www.au­tolexicon.net/cs/ar­ticles/silnic­ni-vlak/

--
Stejná informace je i v anglické Wikipedii. Ale v ní najdete mnohem víc zajímavostí o RT silničních vlacích
https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Road_train

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.říjen 13:11

Jaký nejdelší silniční vlak existuje?

'!Nejdelší RT byste správně měli hledat v zemi jeho původu, a tou zemí je Austrálie.

První rekord, který byl zapsán do Guinnesovy knihy rekordů, byl v roce 1999, kdy byla zapsána souprava s 45 návěsy o hmotnosti 603 t, délce 610 m.

O 7 let později, tedy v roce 2006, byl tento rekord překonán s neuvěřitelnými 112 návěsy.

Představte si, že tento RT měřil 1414 metrů, tedy bezmála 1,5 kilometru.

Podle http://www.au­tolexicon.net/cs/ar­ticles/silnic­ni-vlak/

--
Stejná informace je i v anglické Wikipedii. Ale v ní najdete mnohem víc zajímavostí o RT silničních vlacích
https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Road_train

" V ČR je největší povolená délka silniční soupravy 22 m, Road Train mívá většinou 25,25 m.

Soupravy Road Train dnes běžné fungují v USA, Kanadě nebo Austrálii, kde dosahují délky přes 50 m a hmotnosti přes 100 tun. Ve většině evropských zemích jsou ale zakázané. Povolené jsou ve Skandinávii a Nizozemsku, uvažuje se o nich v Belgii. V některých německých spolkových státech jsou již také povolené. Podle Kovářové je ale hmotnostní limit většinou 40 tun na rozdíl od 48 tun u nás. V Německu loni začal pilotní projekt, který má přezkoumat možnosti celorepublikového provozu souprav s délkou 25,25 m.

Problémem je mezistátní provoz, na jehož pravidlech se zatím Evropská unie nemůže shodnout. V současnosti platí směrnice Rady č. 96/53/ES o maximálních rozměrech a hmotnostech silničních vozidel v mezinárodním a vnitrostátním provozu. Podle jejího znění nesmí stát EU na svém území odmítnout nebo zakázat přeshraniční přepravu soupravou, která má maximální délku 18,75 m, šířku 2,55 m (u nástaveb klimatizovaných vozidel 2,60 m), výšku 4 m a hmotnost 40 tun.".

http://logisti­ka.ihned.cz/c1-61410210-vyhody-i-rizika-souprav-road-train