Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.září 9:37

Budování železnicích tratí určitě souviselo s výkupem pozemků., které bylo často třeba vyvlastnit, jejich majitelé nesouhlasi. Jindy naopak výstavbu podporovali. Proto jsou některé vedlejší tratě klikaté, nevedou přímo., ale kolem obcí, takže i nádraží jsou na jejím konci.

Hodně železnic přibylo v 19. století – takže kvůli nakládaní dřeva, přepravě surovin aj. – kolem nádražní budovy více prostoru, možnost skládování. Třeba i kvůli tomu, že parní lokomotivy často způsobily požár, takže se nerozšířil do obce..

Nádraží na okraji obce – sice pro cestující nebyla určitě příjemné, i když železnice urychllila spojení, často byla výhodnější než doprava silniční, nebylo tolik automobilů.

V našem městě vede trať okrajem města, i když dnes už to tak docela neplatí. I „za tratí“ se začalo stavět, Je tomu tak určitě i v jiných obcích, protože na pozemích, které byly za kolejemi, se postavily nové obytné domy.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.září 11:24

Budování železnicích tratí určitě souviselo s výkupem pozemků., které bylo často třeba vyvlastnit, jejich majitelé nesouhlasili. Jindy naopak výstavbu podporovali. Proto jsou některé vedlejší tratě klikaté, nevedou přímo., ale kolem obcí, takže i nádraží jsou na jejím konci.

Hodně železnic přibylo v 19. století – takže kvůli nakládaní dřeva, přepravě surovin aj. – kolem nádražní budovy více prostoru, možnost skládování. Třeba i kvůli tomu, že parní lokomotivy často způsobily požár, takže se nerozšířil do obce..

Nádraží na okraji obce – sice pro cestující nebyla určitě příjemné, i když železnice urychllila spojení, často byla výhodnější než doprava silniční, nebylo tolik automobilů.

V našem městě vede trať okrajem města, i když dnes už to tak docela neplatí. I „za tratí“ se začalo stavět, Je tomu tak určitě i v jiných obcích, protože na pozemích, které byly za kolejemi, se postavily nové obytné domy.