Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.červen 18:04

Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam …

V poslední době je výraz „galerie“ módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.

Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci – název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.

V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.

V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek

Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.

Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je „vznešenější“ ná­zev.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.červen 18:33

Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam …

V poslední době je výraz „galerie“ módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.

Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci – název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.

V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.

V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek

Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.

Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je „vznešenější“ ná­zev.

Doplňuji:
Ještě mě napadlo, že výrazu umění pro pojmenování děl v umělecké galerii se užívá v nákupní galerii v jiném významu..

Umění se bere jako dovednost, zvláštní schopnost získat masy pro nákupy, nikoliv je vychovávat pro „pravé umění“.

více diskuse