Odpověděl/a – 8.červen 18:04
Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam …
V poslední době je výraz „galerie“ módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.
Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci – název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.
V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.
V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek
Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.
Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je „vznešenější“ název.
Odpověděl/a – 8.červen 18:33
Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam …
V poslední době je výraz „galerie“ módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.
Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci – název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.
V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.
V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek
Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.
Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je „vznešenější“ název.
Doplňuji:
Ještě mě napadlo, že výrazu umění pro pojmenování děl v umělecké
galerii se užívá v nákupní galerii v jiném významu..
Umění se bere jako dovednost, zvláštní schopnost získat masy pro nákupy, nikoliv je vychovávat pro „pravé umění“.
více diskuse