Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.květen 22:18

  1. Ve všech případech je nutno použít znamení o změně směru jízdy (blinkr)
  2. V prvním příkladě taky, i když vzhledem k tomu, že hodláš pokračovat rovně, použiješ blinkr uvážlivě – blikneš např. jednou – dvakrát – aby bylo zřejmé že objíždíš překážku ale neodbočuješ

§ 16 Objíždění
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

  1. Pokud při objíždění překážky nevybočuješ ze směru jízdy, blinkr nedáváš (což se podle mne dle foto nevztahuje na příklad č. 1)
  2. Pokud předjíždíš cyklistu, blikáš VŽDY, i když nevybočuješ ze směru jízdy

§ 17 Předjíždění (2) -
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.

  1. Nikdy v české republice neplatilo to, že „pokud jsem na hlavní – neblikám“. mám před sebou vyhlášky ministerstva dopravy a spojů z roku 1953, dále vyhlášku z počátku 60-tých let, která platila do roku 1997 – opravdu nikde to tam není.

§ 30 Znamení o změně směru jízdy (1) -
Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Samozřejmě musíš vycházet z toho, že znamení o změně směru jízdy nedáváš pro svůj dobrý pocit ale proto, že to vyžaduje bezpečnost provozu a aby ostatní řidiči věděli, co od tebe mohou očekávat.

Proto je nutno blikat ve všech tebou uvedených případech, i když si někteří myslí, že tomu tak není.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.květen 22:26

  1. Ve všech případech je nutno použít znamení o změně směru jízdy (blinkr)
  2. V prvním příkladě taky, i když vzhledem k tomu, že hodláš pokračovat rovně, použiješ blinkr uvážlivě – blikneš např. jednou – dvakrát – aby bylo zřejmé že objíždíš překážku ale neodbočuješ

§ 16 Objíždění
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

  1. Pokud při objíždění překážky nevybočuješ ze směru jízdy, blinkr nedáváš (což se podle mne dle foto nevztahuje na příklad č. 1)
  2. Pokud předjíždíš cyklistu, blikáš VŽDY, i když nevybočuješ ze směru jízdy

§ 17 Předjíždění (2) -
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.

  1. Nikdy v české republice neplatilo to, že „pokud jsem na hlavní – neblikám“. mám před sebou vyhlášky ministerstva dopravy a spojů z roku 1953, dále vyhlášku z počátku 60-tých let, která platila do roku 1997 – opravdu nikde to tam není.

§ 30 Znamení o změně směru jízdy (1) -
Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Samozřejmě musíš vycházet z toho, že znamení o změně směru jízdy nedáváš pro svůj dobrý pocit ale proto, že to vyžaduje bezpečnost provozu a aby ostatní řidiči věděli, co od tebe mohou očekávat.

Proto je nutno blikat ve všech tebou uvedených případech, i když si někteří myslí, že tomu tak není.
Doplňuji:
jinak pro ostatní mohu nabídnout kondiční jízdy v naši autoškole :)